duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Atenție, șoferi! Camioanele grele, interzise în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Amenda, 3.000 lei

Data publicării: 16.07.2025 • 09:44 Data actualizării: 16.07.2025 • 11:11
Atenție, șoferi! Camioanele grele, interzise în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Amenda, 3.000 lei - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Atenție, șoferi! Camioanele grele, interzise în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Amenda, 3.000 lei - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Atenție, șoferi! Camioanele grele, interzise în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Amenda, 3.000 lei - Foto: Facebook / Info Trafic 24
Atenție, șoferi! Camioanele grele, interzise în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Amenda, 3.000 lei - Foto: Facebook / Info Trafic 24

Camioanele grele, de peste 7,5 tone, nu vor mai putea intra în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Cei care nu respectă legea vor plăti amenzi de până la 2.500 de lei, în cazul șoferilor care tranzitează, sau 3.000 de lei pentru cei care trebuie să aprovizioneze în orașe.

Consilierii locali au aprobat un proiect de hotărâre privind interzicerea traficului greu de tranzit în Cluj-Napoca.

Mașinile cu tonaj greu de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita localitățile Gilău, Baciu și Turda, după inaugurarea recentă a ciotului lipsă din autostradă.

Citește și: Noile taxe de drum pentru transportatori din 2026, la 100.000 km: Dubă – 6.959 lei, TIR – 19.800 lei

Atenție, șoferi! Camioanele grele, interzise în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Amenda, 3.000 lei

„Niciun TIR nu va mai intra prin Gilău. Toate TIR-urile și camioanele de peste 7.5 tone, de la Căpuș merg la Nădășel pe noul drum județean reabilitat, iar dacă merg la București urcă pe autostradă spre Turda și merg mai departe.

Cele care vin de la Oradea și merg spre Bistrița sau Baia Mare, la Nădășel nu mai intră prin Cluj-Napoca, urcă pe autostradă și merg până la Tureni, continuă pe drumul expres, coboară pe DN1 câțiva km, continuă pe centura de ocolire Vâlcele Apahida, au ajuns la capătul Clujului la OMV Apahida și merg spre Bistrița sau Baia Mare.

La fel, traficul greu care vine de la Bistrița sau Baia Mare nu va mai intra deloc în Cluj-Napoca.

La Răscruci, vor avea informare că trebuie să urce pe centura Vâlcele - Apahida, iar în celălalt capăt vor avea interzis să mai coboare la Gilău.

Chiar dacă traseul propus e mai lung, timpul de parcurs e înjumătățit, pentru că e una să mergi pe Autostrada Transilvania și alta pe Calea Baciului", a explicat primarul Clujului, Emil Boc.

Citește și: Transportatorii români: Costurile vor bubui din cauza creșterii TVA, RCA și accizelor la carburanți

Noul traseu pentru camioanele grele care tranzitează zona va fi mai lung, dar cei care nu respectă legea vor plăti amenzi de până la 2.500 de lei, pentru cei care tranzitează, sau 3.000 de lei pentru cei care trebuie să aprovizioneze în oraș, dar nu au autorizația necesară pentru acest lucru.

Trasee actuale folosite de traficul greu din Cluj-Napoca

Traseul roșu: lungime de 42 km, dar durează 118 minute

Traseul galben: lungime de 49 km, durează 121 minute

Cum se va schimba situația după interzicerea traficului greu

Camioanele care vin dinspre Oradea vor merge de la Căpușu Mare spre Nădășelu, apoi pe autostradă, coboară la nodul Tureni, continuă pe DN1, apoi pe centura Vâlcele–Apahida și ies din oraș spre Baia Mare sau Satu Mare cu iesirea zona OMV.

Noul traseu (albastru) va avea 91 km, deci este mai lung, dar se parcurge în doar 69 de minute, ceea ce înseamnă un câștig semnificativ de timp și o eliberare a traficului urban.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră