Timpul de aşteptare la controlul de frontieră pentru camioane, la ieşirea din România, prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Giurgiu, a ajuns la 200 de minute, iar coada se întinde pe aproximativ opt kilometri.
Speranță pentru Schengen terestru în România. Parlamentul European cere introducerea unui standard de timp de 1 minut pentru procesarea camioanelor la frontierele intra-europene, inclusiv la frontierele României și Bulgariei, țări lăsate nejustificat în afara Schengen de Austria.
Un nou tip de radar este pregătit să facă ravagii printre șoferi, indiferent dacă e vorba despre mașini, camioane sau motociclete. Amenda vine și dacă nu aveți viteză, dar are legătură cu accelerația, iar într-o țară europeană cuantumul a fost stabilit la 135 de euro.
Bulgaria a înăsprit, începând cu 2024, controalele asupra tuturor mărfurilor transportate spre şi dinspre Austria, în încercarea de a intra în Schengen. Acest lucru a dus la oprirea camioanelor, inclusiv a celor românești, în vămi chiar și câte șapte zile.
Camionagiii din România estimează creșterea costurilor de operare ale transportatorilor rutieri cu până la 15% în 2024, se plâng de scăderea profiturilor și cer introducerea de tarife de referință minime în transporturile naționale, ca, de pildă, în Spania, Franța și Ungaria.