Austria are deja cele mai ridicate tarife din UE pentru camioane, dar se pregătește să le crească și mai mult. Transportatorii vor plăti până la circa 92.000 €/an pentru un TIR de 40 de tone, conform noilor măsuri tarife aflate în dezbatere.
Vămile României s-au transformat într-un adevărat coșmar pentru TIR-urile încărcate cu marfă non-UE, de la 1 august 2025, după implementarea unui nou sistem informatic menit să eficientizeze prelucrarea documentelor.
Ediția 2025 a Festivalului Truckstar, cel mai mare eveniment pentru camioane tunate din Europa, s-a desfășurat pe Circuitul TT Assen, pe 26 și 27 iulie, iar un camion tunat la Arad a făcut senzație, urcând pe podiumul de frumusețe.
Camioanele grele, de peste 7,5 tone, nu vor mai putea intra în Cluj, Gilău, Baciu și Turda. Cei care nu respectă legea vor plăti amenzi de până la 2.500 de lei, în cazul șoferilor care tranzitează, sau 3.000 de lei pentru cei care trebuie să aprovizioneze în orașe.
De la 1 ianuarie 2026, toate vehiculele concepute și construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone, precum și cele mixte, nu mai plătesc rovinietă, ci taxe pe distanța efectiv parcursă, pe principiul „poluatorul plătește”.