Maghiarii își produc propriile camioane Raba, așa că vor nu doar să cumpere lansatoare HIMARS MLRS americane, ci și să le localizeze pe propriile șasiuri.
Maghiarii își produc propriile camioane Raba, așa că vor nu doar să cumpere lansatoare HIMARS MLRS americane, ci și să le localizeze pe propriile șasiuri.
Ungaria interzice accesul camioanelor grele pe DN 42, între Berettyóújfalu și granița cu România începând cu 2026. Traficul greu se va efectua obligatoriu doar pe autostrada M4.
Austria are deja cele mai ridicate tarife din UE pentru camioane, dar se pregătește să le crească și mai mult. Transportatorii vor plăti până la circa 92.000 €/an pentru un TIR de 40 de tone, conform noilor măsuri tarife aflate în dezbatere.
Vămile României s-au transformat într-un adevărat coșmar pentru TIR-urile încărcate cu marfă non-UE, de la 1 august 2025, după implementarea unui nou sistem informatic menit să eficientizeze prelucrarea documentelor.
Veste proastă, pentru transportatori! De la 1 iulie, se schimbă taxa de drum pentru camioane, autobuze și autocare în Slovacia. Nu se mai calculează în funcție de clasa de emisii Euro, ci în funcție de clasa de CO2 a vehiculului.
Taxa care pune pe jar transportatorii: rovinieta locală ajunge la vot în Consiliul Local. Peste 130 de firme au protestat public.
Transporturile agabaritice, de peste 2,55 metri lățime și 60 de tone, au fost interzise pe Podul Giurgiu-Ruse, pe fondul lucrărilor de reabilitare. Șoferii acestor camioane sunt nevoiți să ocolească sute de kilometri, până la Calafat, Negru Vodă ori Vama Veche.
Județul unde șoferii plătesc o taxă de 1.500 de lei ca să intre cu mașina. Se aplică de luna aceasta. La începutul anului, o nouă taxă mărită apare, cel puţin într-unul dintre judeţele puternice.