19 mașini care au marcat anul 2019

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 27.12.2019 - 21:38
BMW X7
BMW X7

Anul 2019 poate fi considerat unul de cotitură în industria auto. Newsweek a selectat 19 modele reprezentative, din cele lansate în ultimul an, de la electrice și hibride, la SUV-uri și supercar-uri, care au ceva de spus sau trasează noi linii în segmentele din care fac parte.

SHARE

Viitorul „curentat“ a devenit prezent. Și nu prea există cale de întoarcere. Dacă până nu cu mult timp în urmă mașinile electrice cu autonomii decente puteau fi numărate pe degetele de la o mână, iar mulți constructori nu erau prieteni cu tehnologiile hibride, în 2019 s-a dat startul electrificării sub toate formele ei.

Motivul este unul cât se poate de pragmatic. 2021, anul în care va intra în vigoare limita medie de emisii de CO2 de 95 g/km pentru automobilele noi comercializate de un producător în Uniunea Europeană, bate la ușă.

Iar amenzile prevăzute pentru depășirea acestei limite ar putea degenera în complicații financiare severe, în unele cazuri depășind cu mult profitul net.

Prin urmare, focusul pe electrificare va fi din ce în ce mai puternic, Federația Europeană pentru Transporturi și Mediu (T&E) estimând că, în următorii doi ani, producătorii de automobile din UE vor oferi clienților peste două sute de modele electrice sau electrificate.

Ca termen de comparație, la începutul lui 2019, pe piață existau puțin peste 60 de astfel de mașini.

Pe lângă startul clar al electrificării, cu Taycan, primul Porsche 100% electric din istorie, în Pole Position, anul 2019 a fost marcat de continuarea SUV-izării și de o primenire fără precedent în clasa citadinelor clasice sau cu aer de crossover.

De asemenea, cel puțin pe plan local, 2019 va rămâne în istorie drept anul în care a început producția primului hibrid în România, chiar dacă Ford Puma este doar „mild-hybrid“.

Porsche Taycan

Taycan, primul Porsche 100% electric și, probabil, cel mai important model Porsche pentru evoluția constructorului german în secolul XXI, este, fără doar și poate, mașina care va marca anul 2019 în cărțile de istorie.

Pentru a crea un adevărat Porsche al mașinilor 100% electrice, constructorul din Stuttgart nu s-a zgârcit să investească în inovații și dezvoltare, coupé-ul sportiv în patru uși de segment C fiind prima mașină electrică de serie cu sistem de 800 volți.

BMW Seria 8 Gran Coupe

Alăturându-se BMW Seria 8 Coupé şi BMW Seria 8 Cabriolet ca cel de-al treilea model din gamă, coupé-ul în patru uși Seria 8 Gran Coupé are propriul său caracter, combinând performanţele și designul modelat cu dinamism cu eleganţa şi un spaţiu semnificativ mărit pentru pasagerii din spate.

Stilul distinctiv al noului BMW Seria 8 Gran Coupé este exprimat şi prin designul interior, unde experienţa condusului este definită de o simbioză perfectă între sportivitate şi lux.

Mini Cooper SE

Titratul producător britanic premium de hatch-uri șarmante și sportive a ales să aniverseze 60 de ani de la apariția originalului Austin Seven/ Morris Mini-Minor lansând primul model de serie 100% electric.

Mini Cooper SE are 3,85 metri lungime, portbagaj de 211 litri, un motor electric care dezvoltă 184 de cai putere și o baterie cu o capacitate brută de 32,6 kWh, care permite o autonomie de până la 270 de kilometri.

Mercedes EQC

EQ“ vine de la „inteligență electrică“, iar „C“-ul, de la poziționarea modelului în gamă. EQC, primul SUV electric Mercedes-Benz, are un gabarit ce se apropie de cel al Mercedes-ului GLC și un design avangardist.

Fiecare punte este antrenată de un motor electric, puterea totală ajungând la 408 cai putere, iar cuplul, la 765 Nm, ceea ce îi permite SUV-ului să emită pretenții sportive, în ciuda greutății de aproape 2,4 tone.

Bentley Continental GT Convertible

Aristocratul producător britanic a marcat cu mult stil aniversarea centenarului, lansând în 2019 noul Continental GT Convertible, o decapotabilă luxoasă și forțoasă cu un design inspirat de conceptul EXP 10 Speed 6.

Mașina are sub capotă un motor cu arhitectură W16, care dezvoltă 635 de cai putere și un cuplu de 900 Nm, și poate atinge o viteză maximă de 333 km/h.

Mazda3

Mazda3 a evoluat spectaculos, s-a maturizat și a devenit din elev profesor, din 2003 până în prezent.

Cea de-a patra generație Mazda3 este capabilă să dea bătăi grele de cap liderilor segmentului hatchback-urilor compacte de masă, supranumit și „Clasa Golf“, la toate capitolele, inclusiv tehnologie, rafinament, calitate percepută și plăcere de a conduce.

Noua Mazda3 poate fi echipată și cu revoluționarul motor pe benzină SkyActive-X, cu aprindere prin compresie, ca la diesel.

Aston Martin DBX

Nebunia SUV-urilor cuprinde din ce în ce mai mult și segmentul mașinilor de lux.

Dacă Bentley și Rolls Royce au ales să joace în liga „full size“ cu Bentayga și Cullinan, britanicii de la Aston Martin atacă segmentul SUV-urilor compacte sportive cu primul lor SUV, DBX.

Aston Martin DBX este echipat cu un motor V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 550 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.

BMW X7

De peste 40 de ani, cifra „7“ este principalul termen al ecuației bavareze a luxului, sportivității și rafinamentului la cel mai înalt nivel.

Cu timpul, însă, ecuația s-a complicat cu noi termeni, precum „X“-ul de la sistemul de tracțiune integrală xDrive, iar în 2019 apărut și un coeficient de altitudine – X7.

Adică, BMW X7 este un fel de Seria 7 SUV, cu până la șapte locuri.

Renault Clio

Cea de-a patra generație a best-seller-ului din segmentul „B“ în Europa a fost una dintre cele mai importante noutăți de volum de la Geneva 2019. 

Noul Renault Clio a făcut și pasul hibrid și stabilește noi standarde de calitate și rafinament în clasa sa, fiind un fel de Megane mai mic.

Tehnologia e-Tech presupune un motor pe benzină atmosferic, de 1.6 litri, și o baterie de 1,2 kWh, și permite parcurgerea a până la 5 km în mod 100% electric.

Mercedes GLB

Cum SUV-urile continuă să fie la mare căutare, Mercedes a nișat din nou, strecurând SUV-ul compact GLB, cu până la șapte locuri, între modelele GLA și GLC.

Dacă design-ul mașinii pare inspirat de SUV-urile mari ale producătorului din Stuttgart, motorizările și tehnologiile îmbarcate sunt preluate de la A-Klasse.

Opel Corsa

Opel a aniversat anul acesta 120 de ani de la începerea producției de autovehicule în 1899 și, întâmplător sau nu, a sărbătorit prin electrificarea completă a bestseller-ului său care, în ultimii 37 de ani, a democratizat mobilitatea pentru mai multe generații.

Versiunea 100% electrică a celei de-a șasea generații Opel Corsa dispune de o baterie de 50 kWh și oferă o autonomie de până la 330 de kilometri (WLTP).

Honda CR-V

Honda CR-V (Compact Recreational Vehicle) a fost printre pionierii SUV-urilor compacte în 1995.

Iar acum, renunțând complet la diesel în favoarea unui sistem de propulsie electrificat, cea de-a cincea generație Honda CR-V se numără printre pionierii SUV-urilor compacte hibride.

Ford Puma

Joi, 8 octombrie 2019, au ieșit de pe linia de producție a uzinei Ford de la Craiova primele modele Ford Puma cu sistem de propulsie mild-hybrid de 48 de volți.

Elegant, sportiv și seducător, noul Ford Puma, cea mai tehnologizată și eco mașină produsă în România până la ora actuală, îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament și un ecartament optimizate pentru a oferi proporții de SUV.

Nissan Juke

Cea de-a doua generație a îndrăgitului și, în același timp, contestatului Nissan Juke și-a îndulcit designul polazizant, fără a se abate radical de la original, a crescut în dimensiuni, plusând la capitolul spațiu interior, și pune accentul pe cele mai noi tehnologii.

Printre altele, noul Juke poate fi dotat și cu sistemul ProPilot, tehnologia dezvoltată de japonezi care transformă SUV-ulețul într-un vehicul semi-autonom în anumite situații de trafic.

Opel Grandland X Hybrid4

Opel Grandland X Hybrid4 dispune de cea mai modernă tehnologie hibrid plug-in, combinând un motor turbo pe benzină de 1.6 litri și 200 de cai putere, care respectă prevederile standardului de emisii Euro 6d-TEMP, cu un sistem de propulsie cu două motoare electrice de 109 cai putere și o baterie litiu-ion cu o capacitate de 13,2 kWh.

SUV-ul poate parcurge 100% electric până la 50 de kilometri (WLTP).

Ford Raptor

Dacă pasionații de cai putere și adrenalină pe asfalt au la dispoziție fel de fel de versiuni de performanță ale modelelor de stradă și mașini sport, la amatorii de off-road nu s-a gândit niciun constructor.

Până acum, însă! Ford a interpretat pick-up-ul Ranger după rețeta „Focus – Focus RS“ și a ieșit Ranger Raptor, un off-roader dezvoltat pentru aventuri extreme de divizia Ford Performance.

Kia XCeed

Combinând stilul practic cu manevrabilitatea unui hatchback, Kia XCeed este o alternativă mai sportivă la SUV-urile compacte tradiționale.

Interesant,  chiar dacă seamănă bine cu fratele său, singurele elemente ale caroseriei împrumutate de la hatchback sunt portierele față. Iar design-ul general al mașinii este mai dinamic și mai emoțional.

Volkswagen ID.3

După scandalul DieselGate, Volkswagen s-a reinventat punând mobilitatea electrică în prim plan.

Iar Volkswagen ID.3 are toate șansele să devină un nou model-fenomen, un fel de Golf al compactelor electrice.

În funcție de bateria aleasă, mașina oferă o autonomie cuprinsă între 330 de kilometri și 550 de kilometri, conform WLTP.

Peugeot 508

Cu o siluetă autentică de coupé în patru uși, portiere cu geamuri fără ramă și un design interior ce bate ușor la ușa premium, cea de-a doua generație Peugeot 508, mai ales versiunea GT, demonstrează că sedanul de clasă medie nu a murit.

Iar planșa de bord cu design în scări și consola centrală minimalistă, cu ecran HD sensibil la atingere de 10 inch și claviatură ca de pian, conferă habitaclului originalitate și un aer rafinat aparte.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te