Cu ce se confruntă Nicușor Dan la Primăria Capitalei: trafic, transport public, termoficare, spitale

DE Flavia Drăgan | Actualizat: 25.10.2020 - 22:51
Foto: INQUAM PHOTOS/ George Călin
Foto: INQUAM PHOTOS/ George Călin

A învins-o pe Gabriela Firea cu o diferență de 32.000 de voturi și a devenit primar al Bucureștiului. Acum urmează greul. Capitala este un oraș greu de administrat, cu foarte multe defecțiuni adunate în 30 de ani. Mandatul Gabrielei Firea a adâncit și mai mult criza.

SHARE

Criza unei Capitale care arată tot mai puțin ca una europeană.

Traficul, poluarea, lipsa parcărilor, lipsa apei calde și a căldurii sunt câteva dintre problemele stringente ale bucureștenilor, pentru care așteaptă rezolvări rapide de la noul primar Nicușor Dan.

Pandemia de coronavirus a pus în dificultate și spitalele din subordinea Primăriei, care și așa fuseseră administrate dezastruos de apropiați ai Gabrielei Firea.

„Cu privire la trafic, cred că va fi un bun moment pentru implementarea benzilor dedicate exclusiv transportului public, în condițiile în care orașul este în continuare mai puțin aglomerat decât era înainte de pandemie.

În Planul de Mobilitate Urban Durabil există soluții care, cred, ar putea fi mult mai ușor implementate în aceste condiții de trafic.

Aceste măsuri ar putea să aibă un impact relativ rapid asupra descongestionării traficului și a poluării din București“, a explicat, pentru Newsweek România, Irina Zamfirescu, activistă care monitorizează Primăria Capitalei de 12 ani.

Activista de la Active Watch vorbește și despre poluarea din Capitală. „Pentru a ne apropia cât de cât de parametrii optimi la nivelul calității aerului, cred că revizuirea strategiei de gestionare a deșeurilor și verificarea gropilor de gunoi care afectează aerul din oraș sunt lucruri pe care ar trebui să le facă rapid Nicușor Dan.

Deși gropile sunt în alte unități administrative, aceasta este o problemă care afectează populația Bucureștiului și, deci, cred că ar trebui deschis dialogul cu localitățile vecine pe acest subiect“.

Totodată, Irina Zamfirescu arată că și „spitalele din subordinea PMB au nevoie de sprijinul și de decizii executive și rapide ale primarului, mai ales în contextul acutizării situației în București, iar preluarea unui oraș cu atât de multe probleme și cu un buget deja decimat va necesita o oarecare creativitate din partea noului primar“. Ea subliniază că noua administrație trebuie să arate că „nu lasă pe nimeni în urmă“ - să vină cu soluții și pentru persoanele fără adăpost, în contextul sezonului rece.

În programul său de guvernare, „Noul București“, Nicușor Dan scrie că traficul poate fi decongestionat prin construirea a 15 mari parcări în jurul Capitalei, crearea unui metrou de suprafață pe infrastructura CFR existentă, extinderea și electrificarea transportului public și semaforizarea inteligentă.

Dacă, pentru crearea metroului de suprafață, Nicușor Dan estimează că va avea nevoie de patru ani, parcările vor trebui construite rapid, având în vedere cele 1,46 milioane de mașini înmatriculate din Capitală (la începutul anului, conform datelor Poliției Române) și numărul de patru ori mai mic de locuri de parcare existente, la nivelul lunii martie.

În programul său, primarul vorbește și despre modernizarea și extinderea transportului public – transformarea autobuzelor vechi ale Societății de Transport București (STB) în troleibuze dotate cu baterii electrice, crearea unor benzi unice pentru transportul public, pe marile bulevarde.

Pentru combaterea poluării, Nicușor Dan promite creșterea numărului de stații de monitorizare a aerului, care să fie amplasate corect (nu aproape de pădure, cum sunt amplasate în prezent șase din cele opt stații), eliminarea locurilor unde se depozitează ilegal gunoaie, monitorizarea gropilor de gunoi, care să respecte legislația, precum și deblocarea și finalizarea Registrului Spațiilor Verzi și Centura Verde a Bucureștiului.

Newsweek România începe din această ediție un serial în care analizăm moștenirea celor patru ani de mandat ai Gabrielei Firea (PSD) în fruntea Primăriei Capitalei și, totodată, lista de probleme pe care Nicușor Dan va trebui să le rezolve.

În primul episod, Newsweek România analizează situația sistemului de termoficare din Capitală: cum au ajuns bucureștenii să se spele mai mult cu apă rece și cum poate fi pus pe picioare sistemul.

Citește primul episod: Moștenirea Gabrielei Firea: Capitala înghețată. Când vom avea apă caldă

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te