FOTO Gara București Progresul a împlinit 63 de ani. Află de ce stă închisă pentru călători de 18 ani

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 24.11.2023 - 13:35
Gara București Progresul a împlinit 63 de ani. Află de ce stă închisă pentru călători de 18 ani - Foto: Facebook/CFR- Istorie și cotidian

Gara București Progresul a împlinit 63 de ani, a fost inaugurată în noiembrie 1960. De 18 ani însă, de la inundațiile din 2005, stă închisă pentru călători. Din când în când, mai trece câte un tren de marfă.

SHARE

După ce podul de cale ferată peste râul Argeș de la Grădiștea s-a prăbușit în 13 august 2005 din cauza inundațiilor, Gara București Progresul, care deservea partea de Sud a Capitalei, a fost închisă traficului de călători, pentru că, de atunci, trenurile de călători București - Giurgiu merg deviat prin Videle.

De 18 ani, trenurile de călători București - Giurgiu ocolesc 58 de kilometri pentru că autoritățile nu au reușit să refacă podul luat de ape de la Grădiștea. Prin Gara București Progresul mai trece doar din când în când câte un marfar.

Abia recent au început să contureze speranțe de reintrare într-un circuit normal și activ al Gării Progresul, odată cu reconstrucția podului de la Grădiștea și modernizarea tronsonului București - Giurgiu Nord Frontieră. Lucrările sunt în toi. 

Citește și: FOTO Pistă de biciclete unicat în lume, la Piatra Neamț. „Dorel” a lovit cu aprobare de la primărie

În 1869, trenul mergea 67 km București - Giurgiu. Acum, 115 km. În 18 ani, nu s-a refăcut un pod

Pe 31 octombrie 1869, acum 154 de ani, a fost inaugurată calea ferată București Filaret - Giurgiu. Avea 67 km și era parcursă în 1h30. În momentul de față, trenul merge 115 km de la București la Giurgiu și face minimum 3h. În 18 ani, nu s-a refăcut un podul de la Grădiștea.

Acum, se lucrează. Conform CFR Infrastructură, în august 2023, șantierul era la 78%. 

Citește și: VIDEO Centura Sucevei se surpă, la 4 ani de la inaugurarea completă. CNAIR a notificat constructorul

Dar noul pod de la Grădiștea peste râul Argeș nu va fi gata în decembrie, cum s-a promis, ci prin martie 2024. 

Contractul pentru refacerea podului de la Grădiștea, distrus de inundații în 2005, a fost semnat în decembrie 2020, cu austriecii de la Porr Construct.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te