Acum 156 de ani, în 1869, trenul cu aburi parcurgea 67 km între București și Giurgiu în 90 de minute. Dar din 2005, când s-a rupt podul de la Grădiștea, merge 115 km, ocolind. Podul a fost în sfârșit refăcut în 2024, iar rușinea feroviară va fi ștearsă în trei ani.
Incendii de amploare sunt în acest moment județele Giurgiu și Mehedinți. La fața locului au fost trimise zeci de echipaje de pompieri.
Românii care vor să traverseze Podul Prieteniei din Giurgiu, trebuie să știe că orele de aștepare sunt foarte mari. Traficul se desfășoară cu greutate, pe o singură bandă din cauza lucrărilor. Autoritățile recomandă rute alternative.
Un bărbat băut a furat o ambulanță din curtea Spitalului Judeţean de Urgenţă Giurgiu. A fost urmărit cu focuri de armă de către polițiști.
Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse, de 2.500.000.000 de euro din bani europeni, trebuiau să înceapă în 2026. Dar, abia se face licitația pentru studiul de fezabilitate (SF), pentru stabilirea locației și a tipului, doar rutier sau rutier și feroviar, care va dura aproape 2 ani.