În 2022, Primăria Piatra Neamț a demarat construirea a peste 3 kilometri de pistă de biciclete pe bulevardul Traian şi Decebal și a peste 1,6 kilometri pe Calea Romanului/Strada Mihai Viteazul.
Apoi, în ianuarie 2023, primarul Andrei Carabelea a anunţat perfectarea unui contract în valoare de 5,5 milioane de lei, adică aproximativ 1.100.000 de euro, pentru extinderea infrastructurii de biciclete, cu bani prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pe străzile 1 Decembrie 1918 şi Cetatea Neamţului (circa 5 kilometri).
Citește și: VIDEO Invenție, pe E85, DN2 - „Drumul morții”: parapetul mobil. La ce folosește
„Bicicleta e un mod de transport prietenos cu mediul, cu sănătatea şi o modalitate plăcută de a petrece timp în aer liber cu prietenii şi familia. Dar poate fi şi o variantă de a ajunge mai repede la serviciu, atunci când traficul ne dă bătăi de cap. La Piatra Neamţ continuăm să extindem reţeaua de piste“, a declarat primarul, atunci.
Pistă de biciclete unicat în lume, la Piatra Neamț. „Dorel” a lovit cu aprobare de la primărie
Pe Calea Romanului/Strada Mihai Viteazul, „Dorel” a lovit cu aprobare de la primărie, trasând cu măiestrie benzile printre stâlpii de iluminat, șerpuit, ca la slalom uriaș.
Deși presa a sesizat „opera” încă de la începutul lucrărilor, autoritățile locale nu au luat nicio măsură. Dimpotrivă, chiar.
„Legat de strada Mihai Viteazu, a venit o televiziune națională la Piatra-Neamț să facă un reportaj despre pistele pentru bicicliști care fac slalom printre stâlpi.
Dincolo de faptul că avem atâtea șantiere și lucrări în oraș care sunt un pas spre modernizarea orașului, nu e nimic bun pe care îl faci fără să vină cineva care să mai stârnească cumva ușor deranjul și să genereze panică, sperietură, îngrijorare sau, eu știu, haz, dacă se poate, amuzament, pe subiecte mai degrabă inventate.
Citește și: FOTO „Dorel” de la drumuri a rămas „repetent” pe DJ 106A. A marcat șoseaua „drept”
Cineva s-a dus și a făcut o poză dintr-un anumit unghi să pară ca și cum pista pentru bicicliști se blochează în stâlpii respectivi.
A venit televiziunea să facă un reportaj la primărie. Le-am spus: mergeți la fața locului, vedeți realitatea și vorbim după.
Oamenii s-au întors, au înțeles că imaginea respectivă prezintă o realitate cumva exagerată dintr-un unghi în care impresia e că efectiv nu se poate trece pe lângă stâlpii respectivi cu bicicleta. Le-am explicat că proiectul este făcut după normative.
Din punctul meu de vedere dacă aș fi avut șansa l-aș fi optimizat. Nu mi se pare normal ca între două sensuri ale pistelor pentru bicicliști să fie un stâlp, dar având în vedere împrejurările nu avem cum să modificăm lucrurile.
Proiectul este realizat cu 4-5 ani în urmă, are toate avizele în spate, s-a obținut o cerere de finanțare pe care nu o mai putem modifica, nu mai avem timp fizic să modificăm rețeaua respectivă, să mutăm stâlpii, să obținem toate avizele și să terminăm și lucrările în grafic și să mai obținem și finanțarea pentru această modificare.
Mai mult decât atât, pe stâlpii respectivi s-a montat un sistem de iluminat public modern. Este un proiect finalizat și pe o perioadă de 5 ani nu avem voie să facem nicio modificare. Stâlpii trebuie să rămână acolo.
Singura soluție rămasă la dispoziție este, evident, cea din proiectul tehnic realizat, chiar dacă nu este cea mai fericită, chiar dacă asta permite realizarea unor fotografii din unghiuri căutate cu mare atenție și cu, din păcate, rea credință”, a declarat primarul Andrei Carabelea, citat de ziarpiatraneamt.ro.