Revoluție în domeniul panourilor fotovoltaice. Utilizarea acestora pentru producerea de energie curată îți lărgește orizonturile în urma testelor care sunt făcute în Elveția și care vor asigura, într-un viitor apropiat, deplasarea trenurilor cu ajutorul acestei forme de energie.
Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.
Infrastructura feroviară a României e la pământ. În general, viteza medie comercială nu depășește 40-45 km/h. Doar pe câteva cioturi se pot atinge 160 km/h și nu există niciun proiect de linie de mare viteză. Problema? Master Planul pentru Transporturi al premierului Ponta.
Se întâmplă în România! 13 km de cale ferată au fost modernizați într-un timp „record”: 7 ani și jumătate. Adică, cu 4 ani și jumătate întârziere, față de datele contractuale inițiale.
Gara din România unde trenul nu a ajuns niciodată a fost construită începând din epoca Ceaușescu și finalizată imediat după Revoluție. Liniile de cale derată trase în 1987 au fost în mare parte furate, iar clădirea a ajuns parte dintr-o fermă pentru animale.