Acum 156 de ani, în 1869, trenul cu aburi parcurgea 67 km între București și Giurgiu în 90 de minute. Dar din 2005, când s-a rupt podul de la Grădiștea, merge 115 km, ocolind. Podul a fost în sfârșit refăcut în 2024, iar rușinea feroviară va fi ștearsă în trei ani.
În timp ce rețeaua feroviară de mare viteză (peste 250 km/h) din UE a ajuns la 8.556 km în 2023, România n-are nicio linie. Și nici nu va avea prea curând. Modernizările liniilor s-au făcut și se fac cu traverse din beton pentru maximum 160 km/h. Dar, se pun și traverse din lemn.
Şoferul unei ambulanţe SMURD, care a intervenit la un accident rutier în judeţul Alba a fost amendat de Poliţie pentru că a trecut pe roşu la o trecere la nivel cu calea ferată.
Revoluție în domeniul panourilor fotovoltaice. Utilizarea acestora pentru producerea de energie curată îți lărgește orizonturile în urma testelor care sunt făcute în Elveția și care vor asigura, într-un viitor apropiat, deplasarea trenurilor cu ajutorul acestei forme de energie.
Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.