Paris, Roma, Munchen... Toate marile metropole din Europa sunt legate de suburbii și de orașele din apropiere de linii rapide de cale ferată. La București, însă, așa-numitele trenuri metropolitate sunt încă un vis, deși în 1948, de pildă, se mergea cu trenul București - Snagov.
Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, pentru ca trenurile să „zboare” cu 160 km/h între Brașov și Curtici, a început încă din 2011. Dar, lucrările merg în ritm românesc. Unele tronsoane acumulează întârzieri și de 4 - 7 ani.
CFR investește 1,2 miliarde lei pentru ca trenurile să poată rula cu 120 km/h pe ruta București - Craiova și să parcurgă astfel distanța de circa 250 de kilometri în „doar 2h și 19 minute”. În majoritatea țărilor UE, însă, o astfel de distanță e parcursă în cel mult 1,5 ore.
CFR se laudă că va investi 3.500.000.000 lei, fără TVAm pentru 110 km de linie ferată pe care trenurile merg de 2 ori mai încet ca în UE.
Gara București Progresul a împlinit 63 de ani, a fost inaugurată în noiembrie 1960. De 18 ani însă, de la inundațiile din 2005, stă închisă pentru călători. Din când în când, mai trece câte un tren de marfă.