VIDEO Economia „paralelă” din Metaverse crește. Care sunt cele mai populare job-uri și activități

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 04.05.2022 - 13:50
Economia „paralelă” din Metaverse crește. Care sunt cele mai populare job-uri și activități. / Foto: techopedia.com
Economia „paralelă” din Metaverse crește. Care sunt cele mai populare job-uri și activități. / Foto: techopedia.com
Economia „paralelă” din Metaverse crește. Care sunt cele mai populare job-uri și activități. / Foto: octalysisgroup.com
Economia „paralelă” din Metaverse crește. Care sunt cele mai populare job-uri și activități. / Foto: octalysisgroup.com

Metaverse-ul, mediul virtual în care utilizatorii „trăiesc” sub formă de avataruri, pot interacționa, se pot juca, relaxa sau face tranzacții, devine o economie digitala în care oamenii pot lucra și crea. Deja sunt la mare căutare o serie de job-uri și activități remunerate.

SHARE

În prezent, s-au conturat 11 domenii principale care generează venituri în lumea reală din activitățile desfășurate în Metaverse, potrivit Ludo.com, primul motor de căutare universal pentru Metaverse (NFT-uri, aplicații și experiențe).

Una dintre principalele activități remunerate în Metaverse este crearea de NFT-uri. Entuziasmul din jurul NFT se află pe un trend ascendent mai ales datorită posibilității de a converti orice creație proprie în artă digitală, ce poate fi vândută ulterior ca NFT pe marketplace-uri dedicate. Cei care nu sunt interesați de procesul de creație pot lua în considerare și alte opțiuni precum deschiderea unei galerii de artă NFT sau posibilitatea de a deveni broker de artă.

Citește și: Petreceri cu avatar-uri dezbrăcate și sex în grup, pe Roblox, platforma de jocuri preferată de copii

Apoi, domeniul imobiliarelor virtuale a explodat recent în popularitate printre utilizatorii Metaverse, creând astfel o mulțime de oportunități disponibile, precum cumpărarea de terenuri sau proprietăți virtuale cu intenția de a le vinde la un preț mai mare pentru profit, intermedierea de tranzacții sau consiliere în calitate de broker imobiliar sau închirierea diferitelor tipuri de proprietăți. Alte metode de monetizare pot fi și administrarea proprietăților altor utilizatori, cum sunt sălile de muzică și de evenimente virtuale sau designul imobiliar. Fie că este o reședință privată, un centru comercial sau chiar un stadion, designul 3D profesional ar putea deveni în curând una dintre cele mai solicitate ocupații din lumea virtuală.

Publicitatea este un alt domeniu în exapansiune în Metaverse. Multe companii își doresc să-și consolideze prezența virtuală în metaverse, folosind-o drept o platformă de publicitate de importanță strategică. Astfel, pe măsură ce brand-urile își crează magazine în mall-uri virtuale, investesc în publicitate pentru produse, este firesc ca aceasta să se transforme într-o platformă de marketing.

Citește și: Viitorul magiei Disney, între real și virtual, în Metaverse

Moda a fost una dintre primele industrii cu aplicabilitate în Metaverse, iar îmbrăcămintea virtuală este deja folosită de brandurile de lux sub forma colecțiilor NFT. În Metaverse, aproape oricine poate deschide o companie în domeniul modei care să genereze venituri sau poate crea modele de haine unice pentru propriul avatar.

Educația este un alt domeniu atractiv în Metaverse. Potențialul școlii online a devenit evident în timpul pandemiei, care a determinat toate instituțiile de învățământ să se închidă temporar, iar milioane de elevi și studenți din întreaga lume să ia lecții online. Odată cu dezvoltarea Metaverse, acesta va permite procesului educațional să devină mai personalizat și mai captivant pentru utilizatori, ceea ce va face ca activitățile din acest domeniu să se diversifice.

Metaverse oferă un mediu propice și pentru antreprenori, conform Ludo.com. Utilizatorii pot deschide magazine și își pot deschide un business mult mai ușor decât în lumea reală. Există un  număr nelimitat de afaceri în lumea digitală, care pot genera venituri fie că este vorba de modă, de obiecte de colecție din domeniul sportului, imobiliare sau divertisment.  

Citește și: Metaversul - de la fantezie la realitate

Iar pentru industria jocurilor Metaverse este o potențială mină de aur. Utilizatorii pot colecta și vinde active în cadrul jocurilor în schimbul unor „tokeni” cu valoare în lumea reală, fie prin intermediul unor jocuri bazate pe tehnologia blockchain sau platforme de tipul “play-to-earn”. De asemenea, o altă modalitate care poate genera venituri este crearea de noi jocuri pe care alți utilizatori să le joace.

Turismul și călătoriile virtuale au și ele, se pare, un rol important. Din cauza restricțiilor de călătorie impuse de pandemia de COVID-19, mulți oameni au apelat la tururi virtuale pentru a-și satisface dorința de a călători și vizita locuri noi. Iar Metaverse va continua să exploreze acest tip de activitate cu scopul de a recrea obiective istorice și evenimente din lumea fizică în medii virtuale, ceea ce va dezvolta o varietate de ocupații în industria turismului virtual, cum ar fi ghizii sau agențiile de turism.

Petrecerile, concertele și evenimentele sportive gazduite de mediul virtual vor atrage și ele, cu siguranță, foarte mulți oameni, prin urmare promotorii din industria divertismentului vor fi la fel de importanți în lumea digitală precum în cea reală.

Citește și: VIDEO Mașina, transformată în „telecomandă” pentru casă de asistenții vituali Siri, Google și Alexa

Nu în ultimul rând, două activități esențiale în economia „paralelă” a Metaverse sunt testarea produselor și serviciile virtuale. Pe măsură ce se dezvoltă mai multe produse în mediul virtual, cu siguranță va exista o cerere mai mare pentru consumatori de a le testa și de a oferi feedback. Astfel, cu atât de multe industrii și business-uri care se pregătesc să intre în lumea virtuală, oportunitățile de a testa diversele active digitale sunt practic nesfârșite.

În ceea ce privește serviciile virtuale, atât din postura de freelanceri sau ca angajați în cadrul unor companii dezvoltatoare de platforme în Metaverse, lucrătorii virtuali vor fi la mare căutare pentru dezvoltarea lumii virtuale și menținerea ei funcțiune. Artiștii 3D, arhitecții de realitate virtuală, administratorii de comunități, dezvoltatorii, programatorii, designerii grafici sau de modă, dar și creatorii de conținut Metaverse sunt doar câteva dintre cele mai solicitate poziții.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te