Astfel, cea mai recentă inițiativă a lui Mark Zuckerberg ne-a încurajat încă de atunci să depășim nivelul de conectivitate, așa cum îl cunoaștem astăzi, pentru a intra în lumea metamorfozată a realității virtuale.
Introdus pentru prima dată de romanele lui Neal Stephenson din 1992, The Virtual Samurai și Snow Crash, metaversul se referă la o lume virtuală în care utilizatorii se pot deplasa sub formă de avataruri, interacționând social și economic, cu alte persoane. Și se pare că acest nou ecosistem din universul realității virtuale se construiește chiar în acest moment.
Analiștii prezic deja că aceasta ar putea deveni o piață de 800 de miliarde de dolari, influențând puternic numeroase industrii. Deja atrage atenția celor mai mari companii din lume - lideri globali în tehnologie, divertisment, comerț cu amănuntul, plăți digitale, modă și multe altele.
Oportunități de investiții
O nouă lume virtuală pare să apară și, deși suntem încă departe de viziunea futuristă din filme precum Ready Player One sau Matrix, metaversul este deja aici și reprezintă una dintre cele mai atractive oportunități de investiții în prezent.
Schimbarea brandului Facebook în Meta Platforms și noul accent pus pe construirea acestui ecosistem imersiv este doar un exemplu al interesului uriaș pentru tehnologia metaversului la nivel global. Titanii din tehnologie pariază pe viitorul activelor digitale. Microsoft creează un metavers prin intermediul platformei sale de comunicare Teams, numit Mesh; Unity Software cu platforma sa de conținut tridimensional, dar și platforma Omniverse a NVIDIA, editorii de jocuri video precum Roblox, EPIC Games și, mai recent, Ubisoft, cu lansarea platformei sale NFT eficientă din punct de vedere energetic, încep să manifeste interes pentru această tehnologie și să ia avans în această potențială migrare către metavers.
Dar, deși potențialul poate părea nesfârșit, adoptarea nu va fi ușoară și nu se va întâmpla peste noapte. Metaversul va necesita o capacitate de procesare mai mare, o lățime de bandă mai mare și îmbunătățiri la nivelul hardware-ului - căști, ochelari, smartphone-uri și servicii cloud.
Investitorii vor trebui să învețe și să facă distincția între participanți - companiile și business-urile care vizează metaversul și utilizează infrastructura acestuia - și facilitatorii, companiile și business-urile care găzduiesc metaversul și construiesc infrastructura acestuia. La evaluarea oportunităților de investiții, diversificarea va juca, desigur, un rol esențial.
Și, în timp ce recenta frenezie din jurul metaversului a fost determinată de participanți precum Adidas, Dolce & Gabbana, Netflix și Disney, care explorează cum să își aducă produsele în metavers, investitorii vor găsi adevărata valoare prin colaborări cu companii precum NVIDIA și Roblox, care contribuie la ADN-ul și infrastructura de bază a tehnologiei. După cum se vede din colaborarea între Nike și Roblox, care a lansat propria lume virtuală, Nikeland, o platformă unde utilizatorii pot interacționa, pot face sport și juca jocuri folosind versiuni digitale ale lor, există deja o dependență tot mai mare față de furnizorii de infrastructură.
Ce sunt criptoactivele metaverse. Reflectă ele viitorul cripto?
Criptoactivele sunt o parte integrantă a modului în care vor fi construite realitatea virtuală și metaversul. Utilizatorii vor putea să cumpere, să vândă și să tranzacționeze active virtuale folosind criptoactivele prin intermediul metaversului.
Moneda MANA este utilizată pentru a cumpăra bunuri imobiliare digitale în cadrul platformei Decentraland, cunoscute sub numele de LAND. LAND este, în esență, un activ digital nefungibil menținut într-un contract inteligent de ethereum. MANA poate fi, de asemenea, tranzacționată între utilizatori în vederea obținerii de bunuri și servicii găzduite în cadrul platformei. Dacă vă dezvoltați terenul suficient de bine, companiile pot chiar să își facă reclamă pe el, iar dacă terenul dvs. devine popular cu trafic pietonal digital, poate deveni chiar "versiunea virtuală" a unui Times Square din New York.
Blockchain este o parte fundamentală a metaversului. De exemplu, totul pe Decentraland este susținut de blockchain-ul ethereum. Fără blockchain și cripto, metaversul nu există așa cum ne imaginăm.
Până în prezent, blockchains precum ethereum s-au dovedit a fi imposibil de atacat de hackeri, iar acest lucru este esențial dacă se așteaptă ca utilizatorii să se implice cu totul într-o lume complet digitală și pentru ca majoritatea să ajungă să adopte metaversul. În plus, va fi nevoie de tranzacții instant, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, ceea ce cripto și blockchain pot, desigur, oferi.
Criptoactivele metaverse precum Decentraland folosesc organizații autonome descentralizate (DAO) și token-uri de guvernanță pentru a ajuta utilizatorii să dețină controlul asupra viitorului jocului, permițându-le să facă schimbări și actualizări prin vot. Decentraland în sine este o platformă blockchain de realitate virtuală care își propune să permită utilizatorilor să achiziționeze, să construiască și să monetizeze aplicații de realitate virtuală, pentru a stimula o rețea globală de utilizatori să dezvolte și să opereze o lume virtuală comună.
Criptoactivele metaverse s-ar putea să nu reflecte exclusiv viitorul criptoactivelor, dar, desigur, vor juca un rol important în tot ceea ce vom vedea în metavers. Am început deja să adoptăm plățile cripto la nivel global, iar nume precum Visa și Mastercard permit acum comercianților să accepte plăți în cripto. Creșterea adoptării criptoactivelor prin intermediul metaversului și utilizarea lor în tranzacții mari va contribui la adoptarea lor la scară globală.
Bineînțeles, există și potențialul unui metavers fără cripto. Avem deja jocuri care implică realitatea virtuală fără utilizarea de criptoactive, dar pentru o experiență completă, inclusiv cumpărarea și vânzarea de active digitale, va fi necesar un activ digital precum cele de tip cripto.
Anul 2022 își va spune cuvântul, probabil, în ceea ce privește creșterea ulterioară a criptoactivelor metaverse și, bineînțeles, a metaversului, dar vor mai trece probabil câțiva ani până când vom putea vedea cu adevărat întregul potențial al metaversului.
Portofoliul eToro MetaverseLife
Consolidându-și angajamentul față de metavers, eToro a lansat, de asemenea, portofoliul MetaverseLife, un nou portofoliu inteligent, care oferă investitorilor expunere pe termen lung la proiecte cheie, atât de acțiuni cât și de criptoactive, din industria metaversului.
Portofoliul MetaverseLife este alcătuit din acțiuni și criptoactive care reprezintă adevărata esență a metaversului. Acesta este mai puternic îndreptat către platformele care vor permite crearea acestor metaverse, cum ar fi acțiunile Meta Platforms și Roblox, și criptoactivele sau platformele de metaverse bazate pe blockchain Decentraland, Sandbox și Enjin. Portofoliul conține, de asemenea, nume cunoscute din domeniul tehnologiei care vor contribui la adoptarea pe scară mai largă a metaversului, cum ar fi Amazon, Apple, Microsoft și Nvidia.
Cu dezvoltarea metaversului împărțită în trei etape (1. Gazduirea metaversului, 2. Intrarea în metavers și 3. Viața în metavers) și în mai multe sectoare, precum gaming (Roblox, Unity Software), hardware (NVIDIA, Sony, LG Display), platforme (Meta Platforms [Facebook], Shopify), software (Adobe, Autodesk), plăți (Coinbase) și criptoactive (Decentraland, Enjin, Sandbox), după părerea noastră oportunitățile de investiții vor fi în zona facilitatorilor.
Investiția inițială pornește de la 500 de dolari, iar investitorii pot accesa instrumente și grafice pentru a urmări performanța portofoliului, în timp ce feed-ul social al eToro îi va ține la curent cu evoluțiile din sectorul metaversului.
Portofoliile inteligente eToro sunt soluții de investiții pe termen lung care oferă o expunere diversificată fără comisioane de administrare. MetaverseLife este unul dintre cele peste șaizeci de portofolii disponibile pe eToro.
eToro a anunțat recent adăugarea pe platforma sa de investiții a platformei de metaverse Sandbox, bazată pe criptoactive și blockchain, permițând clienților săi să investească astfel într-un metavers. Pornind de la acest parteneriat, eToro plănuiește alte colaborări, inclusiv achiziționarea de terenuri în metavers.
Nu uitați, utilizatorii eToro primesc acces gratuit la cele mai recente știri și cercetări de piață, iar Academia eToro de tranzacționare online oferă o varietate de instrumente, cursuri despre tranzacționare și conținut divers, oferind un instrument de învățare atât investitorilor începători, cât și celor cu experiență.
Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.
Articol susținut de eToro.