Germania oferă românilor 100.000 de slujbe plătite cu 4.000€/lună. Nici nu trebuie să cunoști limba

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 14.08.2023 - 18:55
Germania oferă românilor 100.000 de slujbe plătite cu 4.000€/lună. - Foto: Profimedia Images
Salariile șoferilor de camion
Șoferi de TIR. Foto: Profimedia Images (imagine cu rol ilustrativ)

Mai multe țări din Europa vor să angajeze români ca șoferi de camioane iar salariile sunt de cel puțin 3 ori mai mari ca în România. Însă oamenii nu se mai înghesuie pentru astfel de locuri de muncă, foarte populare înainte de pandemia de Covid.

SHARE

Meseria de șofer de camion este foarte apreciată în Europa și românii care lucrează în acest domeniu sunt foarte mulți. Salariile depășesc și 4.000 de euro. 

În România, aceștia câștigă cel mult 5000 de lei net, lunar, de patru ori mai puțin. 

Țările care le oferă românilor salarii de 4.000 € lunar. Ce meserie trebuie să cunoască

Joburile de șofer de camion sunt extrem de populare. Pe platforma europa.jobs sunt lansate o mulțime de anunțuri cu angajări pe astfel de posturi. oamenii nu se mai înghesuie însă să se angajeze.

 Cât câștigă un șofer de camion, în țările europene? Răspunsul îl vei găsi în articolul de mai jos.

Citește și: Austria angajează români și oferă un salariu de 4 ori mai mare decât în țară. Ce meserie se cere

Germania:  3000-4000 euro

Franța:  2.500- 3.500 euro

Italia:  2.700 euro- 3000 euro

Olanda:  2.500-3.500 euro

Sursa: ro.europa.jobs

Ca să practici meseria de șofer de camion ai nevoie de un permis de conducere pentru categoria dedicată vehiculelor de dimensiuni mari. Vehiculele de dimensiuni mari(autobuze și camioane), pot fi conduse dacă, pe lângă permisul de conducere B, vei susține și un examen suplimentar pentru categoria C sau D.

În plus, șoferii pot obține un permis de conducere CE sau DE. Apoi, pe lângă vehiculele enumerate în categoriile menționate mai sus, persoana primește dreptul de a avea remorci sau semiremorci.

 În plus, șoferul camionului trebuie să obțină:

 -certificat de calificare profesională pentru șoferi

-un card verde pentru apeluri internaționale

-examen medical și un certificat de la un psiholog

Deficit de șoferi de TIR, în Europa

Potrivit unui studiu publicat recent de Organizația Internațională pentru Transporturi Rutiere (Internațional Road Transportation Organization, IRU), la care au participat peste 1.500 de operatori de transport rutieri comerciali din 25 de țări din America de Sud, America de Nord, Asia și Europa, cel mai mare deficit de șoferi de camion de pe „bătrânul continent” este înregistrat cel mai mare deficit e înregistrat în Germania (100.000 locuri de muncă neocupate), Polonia (80.000) și România (71.000). 

Per total, în Europa, deficitul de șoferi de camion a crescut cu 42% din 2020 până în 2021, în timp ce în China acesta a crescut cu 140%. 

Citește și: Șofer de camion, cea mai căutată meserie în UE. Situație gravă în UK, din cauza plecării românilor

„Lipsa acută de șoferi profesioniști se agravează, milioane de posturi rămânând neocupate. Acest lucru pune presiune și mai mare pe economiile și comunitățile locale, putând duce chiar la un colaps al lanțurilor de aprovizionare”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.

De ce nu mai vor românii să fie șoferi de TIR în Europa

79% dintre șoferii chestionați de IRU consideră că unul dintre principalele motive pentru lipsa personalului din industrie este lipsa atractivității meseriei printre femei. Șoferițele reprezintă doar 2% din numărul total de angajați din sectorul transporturilor din Europa.

Iar 70% dintre șoferii care au răspuns întrebărilor IRU susțin că un alt motiv pentru lipsa de șoferi este faptul că tinerii nu sunt încurajați activ să aleagă aceasta meserie. De ce? Un procent de 57% dintre reprezentanții sindicatelor și 63% dintre conducătorii auto consideră că principalul motiv pentru aceasta este imaginea nefavorabilă a profesiei.

76% dintre șoferi mai menționează și condițiile de muncă, dar și perioadele de separare de familie ca fiind motive serioase care îi descurajează pe tineri.

Citește și: Ce se întâmplă de la 1 august cu românii care muncesc în Germania. Măsurile îi vor afecta direct

Totodată, salariul de pornire pentru șoferii de TIR începători este considerat destul de mic, fiind, în medie, de 2.500 de euro/lună, brut. La această sumă se adaugă diurna pentru mâncare, care se plătește de obicei separat, nu este impozitată și se ridică la câteva sute de euro pe lună. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te