FOTO Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 29.06.2023 - 17:48
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: politisti.ro
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: politisti.ro
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: flickr.com
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: flickr.com
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Serviciul Circulatie Alba
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Serviciul Circulatie Alba
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Serviciul Circulatie Alba
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Serviciul Circulatie Alba
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: http://macheteauto-jea.blogspot.com/
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: http://macheteauto-jea.blogspot.com/
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI
Mașinile Miliției pe vremea lui Ceaușescu: De la Volga, Beetle și Dacia, la BMW E3 și Jaguar - Foto: Facebook/Centrul Cultural al MAI

Nu doar după Revoluție parcul auto al Poliției Române a fost dotat cu mașini occidentale și modele mai speciale, puternice. Și pe vremea lui Ceaușescu, Miliția dispunea și de autospeciale de top. E adevărat, însă, mai mult până să apară Dacia și Aro.

SHARE

În anii '60-'70, Inspectoratul General al Miliției a avut, de exemplu, în dotare autospeciale Volkswagen Beetle („Broscuță”) și Warszawa M20/Pobeda M20, dar și de modele speciale, puternice, precum Jaguar S-Type 3.8 L și BMW 2500/2800 E3 (predecesorul Seriei 7). 

La începutul anilor '60, Miliția era dotată cu VAZ 21 Volga, Warszawa M20 și Pobeda M20 (cam același model, cu mențiunea că Warszawa M20 era versiunea poloneză a Pobeda M20 făcută în URSS). VAZ 21 Volga, Warszawa M20 și Pobeda M20 erau utilizate atât de Miliție, cât și de Securitate. Difereau culorile și echipalentele. 

Citește și: VIDEO Râzi cu lacrimi! Pamflet despre BMW-urile de poliție: „Pute a nou / Ăsta-i noul meu birou”

Apoi, au intrat în acțiune „Broscuțele” pe drumurile din Republica Socialistă România.

VW-urile Beetle erau utilizate în principal de Directia Circulație. Erau vopsite în albastru și nu aveau inscripții, singurele elemente de identificare fiind o plăcuță cu inscripția "CONTROL CIRCULAȚIE", montata deasupra numărului de înmatriculare din față, girofarul și sirenele și „stroboscoapele”, aflate în zona dintre faruri, la nivelul prașocului față.

Citește și: FOTO Prima tranșă de autospeciale BMW 8+1 a intrat în dotarea Poliției. Cum arată și ce știu să facă

Pe post de utilitare și dube, Miliția a avut întâi IMS-uri (Aro M461) și mai târziu Aro 243, așa cum reiese și din imaginile de la cea de-a VIII-a ediție a Târgului Colecționarilor din Ministerele de Interne - Târgul Internațional ROCOP, organizat de către Asociația ROCOP în parteneriat cu Retromobil Club Romania.

Citește și: VIDEO Aro M461 facelift, prezentat la Salonul de la Paris din 1971, alături de cele mai tari mașini

La sfârșitul anilor '60 și începutul anilor '70, în parcul auto al Miliției au intrat și modele speciale, puternice, precum Jaguar S-Type 3.8 L și BMW 2500/2800 E3, dar și Dacia 1100 și 1100 S. 

BMW 2.5 CS avea motor de 2.494 cmc și 150 CP, iar varianta 2800CS, motor de 2.788 cmc și 170 CP. Varianta E3 2500 a fost destinată dotarii Inspectoratului General al Miliției - Direcția Circulație si a unor direcții operative. La intrarea în serviciu, au fost echipate cu aparatură de comunicatie și de semnalizare acustică și optică de origine germană. 
 
Varianta 2800 negru a fost folosită cu preponderență de către Direcția de Securitate și Gardă, cunoscută și ca Direcția a V-a, la însoțirea coloanei oficiale a șefului statului de atunci, Nicolae Ceaușescu.
 
 
Dacia 1100 și 1100 S au fost primele modele de autospeciale românești intrate în dotarea Direcției Circulație a Miliției. 
 

Apoi, de pe la jumătatea anilor 1970, parcul auto al Miliției a fost animat de toate modelele Dacia 1300 și Aro. Daciile negre erau utilizate de direcțiile de operațiuni și Securitate. 



Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te