miercuri 03 septembrie
EUR 5.0781 USD 4.3638
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Românii n-au gustat modelul Aro 10 Spartana, deși „buggy”-ul întoarce priviri la Paris

Data publicării: 02.02.2024 • 13:31 Data actualizării: 05.02.2024 • 10:05
Românii n-au gustat modelul Aro 10 Spartana, dar „buggy”-ul încă animă străzile din Paris - Foto: Facebook/Romaniagram
Românii n-au gustat modelul Aro 10 Spartana, dar „buggy”-ul încă animă străzile din Paris - Foto: Facebook/Romaniagram
Renault Rodeo - Foto: wikimedia.org
Renault Rodeo - Foto: wikimedia.org
Citroen Mehari - Foto: Stellantis
Citroen Mehari - Foto: Stellantis
Românii n-au gustat modelul Aro 10 Spartana, dar „buggy”-ul încă animă străzile din Paris - Foto: automobileromanesti.ro
Românii n-au gustat modelul Aro 10 Spartana, dar „buggy”-ul încă animă străzile din Paris - Foto: automobileromanesti.ro

Românii n-au gustat modelul decapotabil Aro 10 Spartana, un fel de buggy, cu portiere scurte, fără geam și parbriz rabatabil, produs la Câmpulung începând din 1996, dar asamblat și în Italia, de Atessa. Dar, la Paris, de exemplu, un exemplar a fost surprins recent pe străzi.

La începutul anilor 1980, când a apărut, Aro 10 era un model vizionar. Se poate spune că a fost printre pionierii clasei SUV-urilor citadine de astăzi. Dar, degeaba a fost ideea bună.

Calitatea fabricației și motoarele și transmisiile proaste au limitat succesul mașinii, chiar dacă, la acea vreme, a fost promovată destul de susținut și pe piețe occidentale, precum Marea Britanie (vândut sub numele „Dacia Duster”) ori Italia (vândut sub numele ACM Enduro x4).

După Revoluție, Aro Câmpulung a încercat revitalizarea Aro 10 cu motoare și mecanică de import, de la Renault, Peugeot sau Daewoo. Însă, caroseria tot proastă era.

Citește și: Unde se vindeau, în comunism, mașini Dacia de la 5.000$ și ARO de la 6.250$? Românii așteptau 5 ani

Românii n-au gustat modelul Aro 10 Spartana, dar „buggy”-ul încă animă străzile din Paris

„Buggy”-ul Aro 10 Spartana, inspirat probabil de modelele Renault Rodeo și Citroen Mehari, a apărut la sfârșitul lui 1996. Era un SUV-uleț recreațional decapotabil, cu portiere scurt, fără geam, și parbriz rabatabil.

Foto: Renault Rodeo

Citește și: VIDEO Cum era elogiat în presa comunistă primul camion românesc făcut în „Orașul lui Stalin” în 1954

Foto: Citroen Mehari

Aro 10 Spartana a fost dotat inițial cu un motor de 1.2 litri și 54 de cai putere de la Renault Twingo, cuplat la o cutie de viteze cu 4 trepte și tracțiune doar pe puntea spate. În 1997, a apărut și varianta de Spartana cu tracțiune integrală, echipată cu motoarele Dacia de 1.4 și 1.6 litri.

Citește și: FOTO Apariție epocală: A fost găsit și recondiționat primul Aro 24 fabricat la Câmpulung în 1969

Începând cu anul 1997, încep să fie disponibile pentru Aro 10 și alte motoare „occidentale”, provenite de la Renault Mégane (diesel si benzină), Daewoo, cel de 1.6 16v de la Nubira, precum și de la Peugeot (1.9 diesel). De asemenea, sunt oferite și motoarele clasice Dacia, dar modernizate, cu injecție de benzină.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră