O echipă de studenți români a inventat o barcă cu pilă de combustie pe hidrogen. Aceasta dispune de un motor de 1 kW putere, pentru că s-a dorit să se demonstreze mai mult viabilitatea și aplicabilitatea propulsiei pe bază de hidrogen.
Adio, mașini pe benzină, motorină sau electrice! A fost testat cu succes motorul eco cu apă. Temperatura de funcționare ajunge la circa 2500 ºC.
Hidrogenul verde este esențial pentru tranziția energetică a Europei, dar se bazează pe „substanțe chimice pentru totdeauna” potențial periculoase. În această vară, locuitorii orașului Villers-Saint-Paul din nordul Franței au primit un avertisment tulburător.
Nu au trecut nici doi ani de când s-a decis interzicerea comercializării de automobile noi cu motoare cu ardere internă care emit CO2 din 2035 și, ușor, ușor, devine din ce în ce mai clar că viitorul nu va aparține doar mașinilor electrice cu baterii care se încarcă la priză.
„Duba anului” 2025 este electrică, cu pilă pe hidrogen. Sau, mai corect spus, oferă și versiune pe hidrogen, pe lângă cele diesel și cea electrică „clasică”. Plinul cu H2 al autoutilitarei durează circa 5 minute, iar autonomia oficială maximă este 700 km (WLTP).