Directorul general al BMW, Oliver Zipse, a declarat, pentru Bild, că noul acord este un „semnal puternic” și un prim pas pe calea „către o reglementare durabilă a emisiilor de CO2 în UE, care să recunoască realitățile pieței și să asigure ocuparea forței de muncă și competitivitatea”.
UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035, la presiunea pieței și a industriei
Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
UE renunță la interdicția de facto din 2035 privind vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă. Președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, și șeful grupului PPE din Parlamentul European, Manfred Weber (CSU), au ajuns la un acord în această privință.
Citește și: Raport EY: Europenii și americanii nu au bani de mașini electrice. 50% din cumpărători vor benzină și diesel
UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035, la presiunea pieței și a industriei
După negocieri intense la Bruxelles, s-a decis sfârșitul eliminării treptate a motoarelor cu ardere internă până în 2035.
Decizia finală va fi anunțată în detaliu pe 16 decembrie 2025 viitoare.
Președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, a făcut din această problemă o prioritate absolută, ajungând la un acord pe 11 decembrie 2025 cu liderul Partidului Popular European, Manfred Weber, care a solicitat de mult timp sfârșitul interdicției motoarelor cu ardere internă, informează Bild.
Citește și: Șeful Stellantis: Regulile UE privind emisiile ar putea provoca un „declin ireversibil” al industriei auto
„Pentru înmatriculările de vehicule noi începând cu 2035, o reducere cu 90% a emisiilor de CO₂ va fi acum obligatorie pentru obiectivele producătorilor auto privind flotele, în loc de 100%, cât era anterior.
De asemenea, nu va exista un obiectiv de reducere a emisiilor de CO₂ cu 100% începând cu 2040.
Aceasta înseamnă că interdicția tehnologică privind motoarele cu ardere internă este exclusă.
Prin urmare, toate motoarele construite în prezent pot continua să fie produse și vândute”, a declarat Manfred Weber pentru Bild.
Citește și: Șeful Renault trage un semnal de alarmă: „Oamenii nu mai au bani să cumpere mașini noi”
Pe lângă poziția clară adoptată de cancelarul german Friedrich Merz, la acord a contribuit și o scrisoare scrisă de prim-ministrul italian Giorgia Meloni (48) împreună cu alți șase premieri UE, în care aceștia au pledat cu tărie pentru renunțarea la interdicția motoarelor cu ardere internă.
„Prin noul acord, ne îndeplinim cele mai importante două promisiuni. Rămânem fideli angajamentului față de neutralitatea climatică, dar asigurăm și neutralitatea tehnologică.
Acest lucru transmite un semnal important întregii industrii auto și asigură zeci de mii de locuri de muncă industriale”, a explicat Manfred Weber.
„Pentru noi, mașina este și rămâne un obiect de cult, nu un câmp de luptă ideologic”, a adăugat Weber.