Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
Pe fondul crizei profunde a industriei auto europene, generată de în principal de costurile electrificării, UE amână „moartea” mașinilor pe benzină și motorină setată în 2035. Industria și cumpărătorii pot răsufla ușurați.
Organizația Meteorologică Mondială (WMO) a raportat că nivelurile de dioxid de carbon din atmosfera Pământului au crescut cu o valoare record în 2024, atingând cel mai ridicat nivel din istoria măsurătorilor.
Atenție, șoferi! Prețul CO2-ului crește la 55 €/tonă în 2025 și, cum taxa pe carbon e inclusă în tarifele afișate la pompă, carburanții, benzina și motorina, se vor scumpi în „oglindă”.
Scădere uriașă a emisiilor de gaze cu efect de seră în UE: 2,6% mai puțin în T2 2024 față de 2023. PIB-ul UE a înregistrat o creştere de 1% în trimestrul doi din 2024, faţă de perioada similară din 2023.
Piața de mașini electrice merge prost în UE. Iar fabricanții sunt în panică. Riscă amenzi de 13.000.000.000€, dacă nu reușesc ca gama lor de modele să ajungă la cota medie de emisii de 93,6 g CO2/km din 2025, și cer Uniunii amânarea introducerii pragului laconic.
Un nou tip de motorină apare la pompă în Europa. Se comercializează deja în Austria și Germania și, mai nou, se găsește și în Franța. Este un carburant sinteză, făcut din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește, aproape neutru în ceea ce privește emisiile de CO2.
UE a decis definitiv interzicerea comercializării de automobile noi care emit CO2 din 2035. Dar, grație Germaniei și unui grup condus de Porsche, mașinile cu motoare pe benzină sau motorină nu vor dispare, au primit a doua șansă: e-fuels.
Statele membre UE au ajuns la un acord preliminar pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul transportului maritim prin creşterea utilizării de combustibili regenerabili de către nave.