Stellantis, ultimul gigant auto occidental activ în Rusia, închide uzina de la Kaluga. Nu sunt piese

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 19.04.2022 - 13:31
Stellantis, ultimul gigant auto occidental activ în Rusia, închide uzina de la Kaluga. / Foto: Stellantis

Stellantis, gigantul auto franco-italiano-american, pune și el lacătul pe fabrica din Rusia. Din cauza sancțiunilor impuse Moscovei în urma invadării sângeroase a Ucrainei, uzina de la Kaluga (Opel, Peugeot și Citroen) are probleme de aprovizionare cu materii prime și piese.

SHARE

„Având în vedere sporirea sancțiunilor și dificultățile logistice, Grupul Stellantis a decis să suspende activitatea uzinei de la Kaluga. Stellantis ia toate măsurile pentru a respecta sancțiunile internaționale și pentru a-și proteja angajații”, a anunțat gigantul auto, rezultat din fuziunea producătorilor PSA și FCA, printr-un comunicat.

„Având în vedere sporirea sancțiunilor și dificultățile logistice, Grupul Stellantis a decis să suspende activitatea uzinei de la Kaluga. Stellantis ia toate măsurile pentru a respecta sancțiunile internaționale și pentru a-și proteja angajații”, a anunțat gigantul auto, rezultat din fuziunea producătorilor PSA și FCA, printr-un comunicat.

În fabrica Stellantis de la Kaluga erau asamblate modele precum Peugeot 408, Peugeot Traveler, Peugeot Expert, Peugeot Partner și Partner Crossway, Opel Combo Cargo, Opel Combo Life, Opel Zafira Life și Opel Vivaro, Citroёn C4, Citroёn SpaceTourer, Citroёn Jumpy, Citroёn Berlingo Multispace și Citroёn Berlingo.

Citește și: Rușii se pot întoarce la „Kopeika” pe carburator. Renault și-a suspendat activitatea în Rusia

Stellantis a anunțat încă de la jumătatea lunii martie, la numai câteva zile după ce Vladimir Putin a ordonat invadarea Ucrainei, că ia în calcul oprirea activităților sale de import/export de automobile în/din Rusia.

Dar, între timp, Stellantis a rămas ultimul mare producător occidental de mașini cu activități în Rusia activ.

La câteva zile după ce Vladimir Putin a ordonat invadarea Ucrainei și ororile războiului au început să curgă, rând pe rând, constructorii auto occidentali au început să se retragă din Rusia, aliniindu-se sancțiunilor internaționale.

Printre primii care au reacționat au fost Daimler Truck, care a anunțat că-și suspendă toate activitățile comerciale, inclusiv operațiunile realizate în parteneriat cu producătorul de camioane Kamaz, și producătorul suedez de camioane AB Volvo.

Citește și: Românii nu se omoară după autovehiculele „Made in Rusia”. Zero vânzări, în 2021

Volkswagen, de exemplu, a anunțat pe 3 martie că oprește producția la uzinele din Nijni Novgorod și Kaluga. La uzina din Nijni Novgorod sunt produse modelele Skoda Octavia, Karoq și Kodiaq, precum și Volkswagen Taos. La fabrica din Kaluga erau asamblate, de către firma rusească GAZ, modelele Volkswagen Polo, Tiguan și Skoda Rapid, precum și Audi Q7 și Q8. Cea din urmă uzină are aproximativ 4000 de angajați.

Citește și: Scaunul de la Kremlin i-a luat mințile lui Putin. Inginerii, puși să-i facă limuzina supremă - Aurus

Aproape concomitent, Toyota Motor a oprit activitatea în fabrica din Sankt Petersburg, iar BMW, Ford, Audi și General Motors au renunțăt să mai livreze mașini în Rusia.

Grupul Renault care deține 69% din AvtoVAZ - cel mai mare producător de mașini din Rusia, a anunțat că își suspendă activitatea industrială din Rusia pe 23 martie.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te