Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid și vine de la Craiova. Autonomie 110 km

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 31.01.2024 - 14:00
Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid și vine de la Craiova. Autonomie 110 km - Foto: Ford
Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid și vine de la Craiova. Autonomie 110 km - Foto: Ford
Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid și vine de la Craiova. Autonomie 110 km - Foto: Ford

Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid, adică se încarcă la priză dar are și motor termic, și vine de la Craiova. Este vorba despre o autoutilitară ușoară (LCV) care dispune de 150 de cai putere și oferă o autonomie 100% pe baterie de până la 110 kilometri.

SHARE

Ford Pro a anunțat, pe 30 ianuarie 2024, la Dunton, în Marea Britanie, completarea familiei sale de utilitare compacte cu furgonul ușor Transit Connect PHEV.

Sistemul de propulsie avansat plug-in hybrid (PHEV) oferă LCV-ului produs de uzina Ford Craiova o autonomie electrică extrem de competitivă, de 110 kilometri, cu posibilitatea de a încărca bateria la o priză normală (AC) sau la stații de încărcare de putere, DC. 

Ford Transit Connect PHEV va intra în producția de serie spre sfârșitul anului 2024. Modelul plug-in hybrid pentru pasageri, „Kombi”, este programat în prima parte a anului 2025. 

Citește și: VIDEO Toate datele oficiale despre prima mașină electrică făcută în România, Ford E‑Tourneo Courier

Prima mașină electrică făcută în România e plug-in hybrid și vine de la Craiova

„În ultimii doi ani, am electrificat familia Transit pentru a ajuta fiecare tip de client să-și accelereze productivitatea și să-și electrifice afacerea. Noul nostru Transit Connect este un nou pas în această misiune", a declarat Hans Schep, director general, Ford Pro, Europa.

Transit Connect PHEV este ultima piesă a Ford Pro care electrifică familia Transit în Europa, după introducerea liderului de segment E-Transit, urmat de E-Transit Custom – prima versiune electrică a celei mai bine vândute furgonete de o tonă din Europa – și E-Transit Courier.

Sistemul de propulsie PHEV al LCV-ul Transit Connect cuplează un motor pe benzină, EcoBoost, de 1.5 litri, la o baterie de înaltă tensiune și la un motor electric, pentru a furniza o putere combinată de 150 CP și un cuplu de 350 Nm, disponibili prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj și șase trepte.

Citește și: Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier

Sarcina utilă maximă a lui Transit Connect PHEV este de 770 kg, iar greutatea maximă de remorcare este de 1.400 kg.

Conform constructorului, Transit Connect PHEV oferă trei moduri de condus:

- EV Now, pentru conducerea folosind doar motorul electric
- EV Auto, care ajustează funcționarea motoarelor electric și pe benzină pentru a se potrivi cel mai bine condițiilor de conducere
- EV Later, pentru a economisi energia electrică pentru mai târziu - util pentru autostrăzi înainte de a ajunge într-un oraș

Citește și: O echipă românească dezvoltă prima mașină electrică de curse BMW i4. Va lua startul la Pikes Peak

Ampatament scurt sau lung, caroserie tip „dubă” sau cu 5 locuri

Utilitara ușoară Transit Connect este concepută pentru a satisface o gamă largă de cerințe ale clienților, astfel încât Ford Pro oferă modelul cu opțiuni de ampatament scurt sau lung, în caroserii cu două locuri („dubă” - Van) sau cu cinci locuri (Kombi). 

Design-ul zonei de încărcare a dubei oferă un volum de încărcare crescut, de 3,1 m3 sau 3,7 m3, în funcție de ampatamentul ales.

Transit Connect Kombi introduce un nou concept de scaune flexibile, care permite clienților să-și schimbe rapid și ușor vehiculul de la o autoutilitară confortabilă cu cinci locuri la o autoutilitara de lucru capabilă. Bancheta din spate se pliază cu ușurință spre înainte și în sus în câteva secunde pentru a crește volumul de încărcare la 2,5 m3 (L1) sau 3,1 m3 (L2), modelele L2 având spațiu pentru doi europaleți. În poziția rabatată, scaunele din spate formează un perete etanș de protecție pe toată înălțimea și asigură ocupanților scaunelor din față o experiență de conducere rafinată.

Ca alternativă la noul sistem de propulsie PHEV, clienții pot alege pentru Transit Connect un motor turbodiesel, EcoBlue, de 2.0 litri, în două versiuni de putere, 102 CP sau 122 CP. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te