Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 24.10.2023 - 16:14
Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier - Foto: Ford
Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier - Foto: Ford
Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier - Foto: Ford
Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier - Foto: Ford

Zi istorică, pentru industria auto din România. Ford a început producția modelelor utilitare Courier, Transit și Tourneo, la Craiova, alături de SUV-ulețul de oraș Puma, ceea ce marchează și primul pas către prima mașină electrică făcută în țară. Versiunile electrice vin în 2024.

SHARE

Ford Otosan, centrul global de vehicule comerciale Ford Motor Company din Europa, a pornit producția pentru noua gamă Courier, pentru care a preluat responsabilități de inginerie și producție, într-o ceremonie organizată marți, 24 octombrie, la uzina Ford din Craiova.

Ceremonia a fost găzduită de directorul general al Ford Otosan, Güven Özyurt, de Josephine Payne, director adjunct Ford Otosan și de Müjdat Tiryaki, Președinte Ford Otosan Craiova, în prezența prim-ministrului României, Marcel Ciolacu și a multor oficialități, reprezentanți din industrie și personalități proeminente din lumea afacerilor.

În cadrul ceremoniei, directorul general al Ford Otosan, Güven Özyurt a declarat că “gama Courier are o importanță mare pentru noi, Ford Otosan. Pentru aproape un deceniu, noi am fost responsabili pentru producția globală a modelelor Transit Courier și Tourneo Courier, vehicule care poartă semnătura Ford Otosan, începând de la design și până la producție.

Fiind combinația ideală între performanță și funcționalitate, gama Courier a contribuit foarte mult la poziția noastră ca lider al vehiculelor comerciale.

Sunt mândru de faptul că gama Courier este prima gamă de vehicule cu care Ford Otosan începe să producă la uzina noastră din Craiova.

Capabilitățile de producție de ultimă generație ale uzinei din Craiova sunt completate de experiența Ford Otosan în design, inginerie și producție. Noile Transit Courier și Tourneo Courier, alături de investițiile noastre sunt dovezi ale încrederii pe care o avem în Craiova și în România.

Sunt pe deplin încrezător în succesul pe care noua gamă Courier îl va avea și sunt convins că va stabili noi recorduri.”

Citește și: VIDEO Reîncep lucrările pe „Autostrada Ford” ce trebuia să fie gata din 2022. Nu sunt nici la 50%

Premierul Ciolacu, după ce a testat Ford-ul Tourneo făcut la Craiova: „O maşină cu un brand american, dar în mod clar cu suflet oltenesc”

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, după vizita la fabrica Ford Otosan din Craiova, că a făcut un test-drive cu noul Turneo şi este mândru că o asemenea maşină poate rivaliza cu orice model concurent produs în altă fabrică a lumii, fiind o maşină cu un brand american, dar în mod clar cu suflet oltenesc.

”Mulţumesc pentru invitaţia de a participa la lansarea noilor modele Ford Curier Transit şi Turneo, realizate aici, la Craiova. Am fost mai devreme şi am văzut trei hale de producţie.

M-a impresionat atât nivelul tehnologic, cât şi profesionalismul tuturor angajaţilor care lucrează aici!

Citește și: VIDEO Toate datele oficiale despre prima mașină electrică făcută în România, Ford E‑Tourneo Courier

Mai mult, am făcut un test-drive cu noul Turneo şi vreau să spun că sunt mândru că o asemenea maşină, care poate rivaliza cu orice model concurent produs în altă fabrică a lumii, se face aici, la noi, în România!

Îi felicit pe toţi cei care au contribuit la această dublă lansare, o reuşită majoră pentru industria auto românească”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la Craiova. 

Şeful Executivului a arătat că ”este o maşină cu un brand american, dar în mod clar cu suflet oltenesc”.

”Nu spun asta doar pentru că se vede că s-a pus mult suflet în tot ceea ce s-a făcut aici. O spun, mai ales pentru că la Craiova există şi fabrica de motoare, iar motorul este practic sufletul oricărei maşini.

Vă daţi seama că eu am prins şi ceea ce se fabrica pe vremuri, aici, la Craiova, mai întâi, vechiul Oltcit de pe vremea comunismului, iar apoi, după Revoluţie, maşinile Daewoo.

Asta arată că există aici o tradiţie îndelungată a priceperii, a talentului, a muncii susţinute şi bine făcute. Iar valoarea muncii dumneavoastră este reflectată de faptul că producţia realizată în 2022 de uzina Ford reprezintă cel mai ridicat volum din istoria fabricii din Craiova, luând în calcul şi perioadele Oltcit şi Daewoo. Şi sunt convins că anul acesta veţi depăşi acest record”, a precizat Ciolacu. 

Citește și: VIDEO Un român scrie istorie la Ford. A desenat noul Ford Explorer electric pentru Europa

Noua gamă Ford Courier, produsă doar în România pentru toate piețele

Ford Otosan Craiova este singurul centru de producție din lume pentru gama Courier, care a fost asamblata pentru prima dată la uzina din Yeniköy în 2014. Ca parte a strategiei de investiții a Ford Otosan, producția gamei Courier a fost mutată de la uzina Yeniköy, la uzina din Craiova, România.

Anul trecut, în luna iulie, Ford Otosan a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro pentru a sprijini producția noii generații a gamei Courier la uzina sa din Craiova, care, alături de modelul Puma, va beneficia de versiuni complet electrice în 2024.

În urma acestei investiții, capacitatea totală de producție va crește de la 250.000 la 272.000 de vehicule pe an. Pentru a susține în continuare nevoile de producție ale Ford Otosan la uzina din Craiova, compania a desfășurat o campanie majoră de recrutare, creând 1.300 de noi locuri de muncă.

Proiectat împreună de echipele Ford Otosan și Ford, dezvoltat și produs de Ford Otosan, noile modele ale gamei Courier (Transit Courier și Tourneo Courier) vor dispune și de versiuni complet electrice, care vor fi produse la Craiova în 2024. E-Transit Courier va reprezenta o etapă importantă pentru Ford Otosan în a-și atinge obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule comerciale complet electrice până în 2035.

Combinația perfectă de eficiență, performanță și funcționalitate

Având potențialul de a schimba dinamica modului în care se face comerț, Transit Courier este cel mai bine vândut vehicul comercial ușor și introduce Ford în segmentul de furgonete compacte.

Arhitectura noii generații a gamei Courier a fost dezvoltată de designerii și inginerii Ford Otosan prin filozofia “Design Thinking”, ascultând nevoile și așteptările clienților. 

Prin capacitățile sale avansate și noul său aspect puternic, noua gamă Courier facilitează activitatea flotelor comerciale prin designul său practic.

Sisteme avansate de asistență a șoferului, precum Lane Keeping, Pre-Collision Assist, Intelligent Speed Assist și Rear Park Aid, fac conducerea, parcare și munca mai ușoare, mai inteligente și mai sigure.

Proiectată pentru a fi mai lungă, mai lată și mai înaltă, gama Courier oferă, de asemenea, sisteme îmbunătățite de conectivitate și siguranță, dar și sisteme de propulsie care satisfac o gamă largă de nevoi.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te