Românii au înmatriculat doar 9.996 de mașini noi în aprilie 2025, cu 24,7% mai puține decât în aprilie 2024, pe fondul întârzierii „nejustificate” a demarării programului Rabla 2025 și a incertitudinilor socio-politico-economice.
Citește și: Mașina nouă, un „lux”. În 10 ani, prețul unei mașini mici a „bubuit”, de la 13.041 € la 22.591 €
Piața auto din România, în criză. Românii nu mai au nici 15.000 € pentru o Dacie nouă
Piața de mașini noi e în criză aproape ca în 2010, după marele șoc economic 2008.
În aprilie 2025, înmatriculările de mașini noi s-au prăbușit cu 24,7%, iar în primele 4 luni din 2025, volumul autoturismelor noi înmatriculate în România s-a ridicat la 43.224 unități, în scădere cu -7,05% față de aceeași perioadă din 2024, conform datelor ACAROM.
Citește și: Ce mașini și-au luat europenii în 2025? Top 3: VW, Toyota și BMW. Dacia Sandero, pe primul loc
În comparație, în aprilie 2010, românii au înregistrat aproximativ 8.600 de mașini noi, cu doar circa 15% mai puține ca în aprilie 2025.
Ca idee, luna trecută, românii au înmatriculat doar 678 de Logan-uri și 558 de Sandero, modele ce se află printre cele mai ieftine de pe piață, cu prețuri de bază de circa 15.000 €.
Citește și: Piața de mașini noi, sufocată de Rabla. Se caută mașini second hand de 10.000 - 25.000 €, diesel
Importurile de mașini SH duduie. De aproape 4 ori mai multe decât noi
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în aprilie 2025 cifra de 34.838 unități, marcând o crește de 16,5% față de aprilie 2024.
Pe primul trimestru din 2025, volumul de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în Romania a atins valoarea de 130.940 unități, în creștere cu 14,83% față de perioada similară din 2024, respectiv 114.027 unități.