Iarna, în condiții extreme, pe unele sectoare de drum echiparea autovehiculor cu lanțuri este obligatorie sau recomandată prin intermediul unui semn de circulație pe fond albastru cu o roată încălțată cu lanțuri.
Dar, în ultima vreme, a apărut și o alternativă, mai ieftină și mai ușor de montat, la lanțurile clasice: lanțurile de zăpadă textile sau „șosetele” de zăpadă pentru mașini.
Citește și: VIDEO Acvaplanarea, cel mai periculos fenomen la drum. Ce îi sfătuiește Titi Aur pe șoferi
Nouă dilemă pentru șoferi: Lanțuri sau „șosete” de zăpadă pentru cauciucuri? Ce spun specialiștii
Specialiștii Autoplus au testat opt modele de „șosetele” de zăpadă pentru a vedea cum se comportă față de lanțurile clasice.
Pe scurt, ei afirmă că lanțurile textile nu sunt chiar atât de ușor de montat pe cât se spune, oferă mai puțină aderență pe zăpadă și sunt mai puțin durabile decât lanțurile clasice de oțel.
Citește și: De ce este periculos să conduci în haine de iarnă? Un specialist explică la ce riscuri te expui
Rezultatele testelor
Timp de montaj: Cu cronometrul pornit, am montat cele două „șosete” pe roțile mașinii. „Șosetele” Siberian, Easysocks, Sumex și Goodyear sunt la egalitate în fruntea clasamentului, având nevoie de aproximativ un minut pentru a fi montate.
Montarea lanțurilor textile Polar fleece, pe de altă parte, durează de trei ori mai mult.
Cu toate acestea, există un dezavantaj al vitezei de asamblare: cu cât șosetele sunt mai lejere și, prin urmare, cu cât sunt mai ușor de montat, cu atât este mai probabil să se umfle și să se desfacă.
Rețineți că timpul și dificultatea montării variază în funcție de distanța dintre anvelopa dvs. și pasajul roții.
Comportament la rulare: Am luat în considerare viteza reală de deplasare, indiferent de recomandarea producătorului (40 sau 50 km/h). Aici ies în evidență „șosetele” Bölk, Weissenfels, Polaire și Norauto, care depășesc viteza de 60 km/h fără probleme sau zgomot.
Rezistență la uzură: Specialiștii Autoplus au testat cele 8 modele de lanțuri textile pentru roțile mașinilor pe drumuri fără zăpadă, oprindu-se de mai multe ori pentru a analiza starea „șosetelor”. În momentul în care au depistat că au apărut găuri în „șosete”, testul s-a opret și s-a înregistrat distanța parcursă până la rupere. Punctajul maxim a fost acordat dacă „șosetele” au reușit să depășească 25 km fără a se deteriora.
La testul de rezistență la uzură, „șosetele” Norauto, Weissenfels și Polaire au trec cu brio.
Citește și: Vesta reflectorizantă, obligatorie sau opțională? Ce echipamente trebuie neapărat să ai în mașină
Top 8* „șosete” de zăpadă pentru roțile mașinilor
Weissenfels
Norauto Wintertex 3
Bölk
PolaireShow'7
Easysocks
Goodyear
Siberian
SumexHusky
(*) clasamentul „șosetelor” testate de Autoplus