La Nissan, anul fiscal începe și se termină în data de 31 martie. Iar în 2019, în primul trimestru fiscal al companiei (aprilie – iunie), profitul operațional aproape s-a evaporat, scăzând de la 4%, la începutul anului, până la 0,1%, respectiv la 1.6 miliarde de yeni (14,8 milioane de dolari), potrivit Automotive News.
De asemenea, venitul net al Nissan s-a prăbușit cu 95%, până la 59,3 milioane de dolari, în intervalul aprilie – iunie, pe fondul scăderii vânzărilor la nivel mondial cu 6,0%, până la 1,23 milioane de vehicule.
”Rezultatele sunt mai proaste decât ne-am așteptat (...) Ne-am gândit că situația va fi dificilă, dar performanțele noastre pe piața de retail au fost sub așteptări. Trebuie să recunoaștem”, a declarat Saikawa, într-o conferință de presă.
Planul de restructurare al lui Hiroto Saikawa prevede readucerea profitului operațional al companiei la 6% până la sfârșitul anului fiscal 2023, pe 31 martie 2023, după ce anul trecut marja a fost de 2,7%. Iar principala măsură se referă la disponibilizarea a circa 12.500 de angajați până la 31 martie 2023, ceea ce va crește rata de încărcare a fabricilor Nissan de la 69%, la 86%.
Pentru început, Saikawa a precizat că 6.400 de angajați Nissan din opt locații vor fi concediați până la 31 martie 2020 (1.420 în Statele Unite, 1.000 în Mexic, 90 în Marea Britanie, 470 în Spania, 830 în Indonezia, 880 în Japonia și 1.710 în India). Apoi, alți 6.100 de angajați din șase locații vor fi dați afată până în primăvara lui 2023, prioritate la restructurare având facilitățile care lucrează sub capacitatea optimă.
Criza financiară prin care trece Nissan se adaugă problemelor de guvernanță corporativă prin care trece constructorul nipon după ce, anul trecut, fostul CEO Nissan și CEO al Alianței Renault-Nissan Carlos Ghosn a fost arestat pentru inginerii financiare.