marți 25 noiembrie
EUR 5.0890 USD 4.4112
Abonează-te
Newsweek România

România a tras frâna de mână autostrăzilor în 2025. Ajunge doar la 1.367 km. Ce se va întâmpla în 2026?

Data publicării: 25.11.2025 • 11:25 Data actualizării: 25.11.2025 • 11:25
Autostrada A7 - Foto: Facebook/CNAIR
Autostrada A7 - Foto: Facebook/CNAIR

După ce a dat în trafic peste 200 km de autostradă anul trecut, România a tras frâna de mână în 2025. Inaugurează doar 97 km și ajunge la 1.367 km de drumuri de mare viteză. 2026 se anunță, însă, un nou an record, dacă vor fi respectate termenele.

România a reușit să depășească „pragul psihologic” de 1.000 km de autostradă abia în 2023, rețeaua ajungând la 1.074 km. 

Apoi, 2024, a fost un an record pentru infrastructura rutieră de mare viteză din țara noastră, fiind dați în trafic peste 200 km de autostradă și drum expres.

Citește și: România, Polonia și Ungaria, în cursa autostrăzilor după intrarea în UE. Cine a mers cu 221 km/an?

România a tras frâna de mână autostrăzilor în 2025. Ajunge doar la 1.367 km. Ce se va întâmpla în 2026?

În 2025, ritmul inaugurărilor de autostrăzi a tras, însă, iar frâna de mână, scăzând sub 100 km/an.

Pe 27 noiembrie 2025, se deschid ultimii 13,9 kilometri ai Autostrăzii A7 Ploiești - Buzău. 

Iar până de Crăciun se așteaptă darea în trafic a aproximativ 49 km între Focșani și Adjud, tot pe A7. 

Citește și: VIDEO Veste bună, pentru șoferi! Vor putea merge de la București la Focșani, 211 km, pe autostradă. De când?

Deci, în 2025, România ajunge la 1367,3 km de autostradă și drum expres, în total fiind inaugurați 97,4 km. 

„De joi (27 noiembrie, n.red.), de la București la Focșani complet pe autostradă.

Se deschid cei 13,9 kilometri ai Autostrăzii A7 care ocolesc prin sud municipiul Buzău.

Astfel, din București (Petricani) și până la nord de Focșani șoferii au la dispoziție aproape 192 de kilometri de autostradă continuă.

Adică, în sfârșit, doar o oră și jumătate din nordul Capitalei până dincolo de Focșani, cu viteză legală. Comod, predictibil și, cel mai important, în siguranță. Este efectul unirii cioturilor pe care ne chinuim să le facem de vreo 25 de ani.

Inaugurarea de la Buzău vine fix în termenul contractual, curat, fără extensii de timp și tertipuri tehnice ori birocratice (...)

Contractul a fost semnat cu Nurol în 22.11.2023 pe 1 miliard de lei fără TVA și prevede 20 de luni de execuție directă, fără perioadă de proiectare.

Ordinul de începere a fost dat în 01.03.2024. Deci termenul contractual de finalizare inițial a fost respectat, noiembrie 2025.

Înainte de Crăciun mai așteptăm aproximativ 49 km între Focșani și Adjud, tot pe A7, în scenariul realist-optimist.

Este cert că pe A0 nu se mai deschide nimic și nici DEx6 Galați-Brăila, în 2025 cei de la UMB livrând mult sub așteptări, în ciuda promisiunilor proprii cât și ale oficialilor din CNAIR și minister.

Autostrăzile și drumurile expres aflate în exploatare ating borna 1367,3 km, din care 97,4 au fost dați în folosință în 2025. Vestea cea mai bună este că în 2026 rețeaua din afara arcului carpatic va prinde cu adevărat formă, verigile lipsă de pe A0 din jurul Bucureștiului și A7 până la Pașcani având șanse mari să devină istorie”, relatează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook. 

Citește și: EXCLUSIV Autostrada Brașov – Bacău, la un an de la „prima groapă”: Studiul Geotehnic, la 40%. Lungită cu 12 km

Autostrăzi și drumuri expres cu termen de finalizare 2026. 302 km?

Conform termenilor contractuali, în 2026, în România ar trebui să fie dați în trafic 302 km de autostradă și drum expres, potrivit 130km.ro, după cum urmează:

2026 A0: Centura Bucuresti Nord Lot 4 (DN3 Cernica - A2) In executie 4,47
2026 A0: Centura Bucuresti Nord Lot 3 (partial) (Afumati - Cernica) In executie 6,30
2026 A7: Focsani - Bacau Lot 2 (Domnesti Targ - Racaciuni) In executie 38,78
2026 A7: Focsani - Bacau Lot 3 (Racaciuni - Bacau) In executie 21,52
2026 A7: Bacau - Pascani Lot 1 (Saucesti - Trifesti Targ) In executie 30,30
2026 A7: Bacau - Pascani Lot 2 (Trifesti - Gheraiesti) In executie 18,99
2026 A7: Bacau - Pascani Lot 3 (Mircesti - Pascani) In executie 28,09
2026 A3: Suplacu de Barcau - Bors Sectiunea 3C1 (Suplacu de Barcau - Chiribis) In executie 26,35
2026 A3: Suplacu de Barcau - Bors Sectiunea 3A2 (Nadaselu - Mihaiesti) In executie 13,60
2026 A3: Suplacu de Barcau - Bors Sectiunea 3A2 (Viaducte Nadaselu si Topa Mica) In executie 3,20
2026 A3: Suplacu de Barcau - Bors Sectiunea 3B1 (Mihaiesti - Zimbor) In executie 13,26
2026 A3: Suplacu de Barcau - Bors Sectiunea 3B2 (Zimbor - Poarta Salajului) In executie 12,24
2026 A1: Lugoj - Deva Lot 2 (Margina - Holdea) In executie 13,52
2026 A8: Leghin - Targu Neamt In executie 29,91
2026 A0: Centura Bucuresti Nord Lot 1 DJ601 - DN1 (Corbeanca) In executie 17,50
2026 A8: Targu Mures - Miercurea Nirajului In executie 24,40
2026 A8: Pod Ungheni In executie 1,10

 

Mai multe articole din secțiunea Economie
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră