Mercedes-Benz EQA, „fratele” 100% electric al crossover-ului compact GLA

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 26.01.2021 - 13:48
Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz continuă ofensiva electrică. După lansarea primului său SUV electric, EQC, „fratele” lui GLC, și a dubei EQV, constructorul din Stuttgart prezintă primul crossover compact cu încărcare la priză, Mercedes-Benz EQA.

SHARE

Mercedes-Benz EQA dispune de toate caracteristicile GLA-ului, pe care le îmbină cu un sistem de propulsie 100% electric. Pentru început, EQA va fi lansat in versiunea EQA 250, cu un motor electric, care dezvoltă 190 de cai putere și un cuplu de  375 Nm, și tracțiune. 

Energia este furnizată de baterie cu o capacitate de 66,5 kWh, care se încarcă, de la 10% la 80%, în 30 de minute, la o stație de  încărcare rapidă de 100 kW, și asigură o autonomie de până la 420 de kilometri, în condiții ideale (WLTP). Deci, în jur de 300-350 de kilometri în trafic real. 

EQA 250 accelereză de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde și poate atinge o viteză maximă de 160 km/h. 

„Mercedes-EQ plănuiește să conducă topul sistemelor de propulsie electrică și software. În acest sens, am conturat niște obictive ambițioase în ce privește dezvoltarea de produs și am decis să progresăm cu introducerea accelerată pe piață a noilor tehnologii.

Noul EQA ne permite să prezentăm modul în care ne imaginam mobilitatea electrică, conturată în funcție de nevoile utilizatorilor. Vom include o întreagă familie de modele EQA, cu putere care variază de la 190 CP la mai mult de 270 CP, cu, sau fără tracțiune integrală. Iar pentru cei pentru care autonomia reprezintă un aspect foarte important, portofoliul nostru va include în curând o versiune specială a EQA, cu o autonomie de peste 500 km, conform WLTP.

EQA dovedește că folosind o arhitectură testată, poți obține un compromis excelent între performanță, costuri și timpi de lansare pe piață”, a declarat Markus Schäfer, Membru al Consiliului de Management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabil pentru Cercetare în cadrul Grupului Daimler și COO al Mercedes-Benz Cars.

Design electro-estetic

Mașina dispune de o grilă a radiatorului integrată într-un panou negru cu o stea centrată, elemente specifice Mercedes-EQ. Un alt element din universul Mercedes-EQ îl reprezintă benzile luminoase marcante din față și spate. O bandă orizontală din fibră optică conectează luminile de zi și farurile full-LED, asigurând astfel un nivel ridicat de recognoscibilitate, atât ziua cât și noaptea. În spate, stopurile LED se îmbină perfect cu banza luminoasă LED, accentuând astfel impresia de amploare în partea din spate a EQA-ului. De asemenea, plăcuța de înmatriculare a fost mutată pe bara de protecție.

EQA dispune exclusiv de jante dintr-un aliaj ușor, cu un design bi sau tricolor, de până la 20 de inch, cu accente decorative rosé-gold sau albastre.

În funcție de pachetul de echipare și design, un alt indiciu al caracterului electric din interiorul EQA-ului sunt elementele decorative iluminate din spate – o premieră pentru Mercedes-Benz, și cele rosé gold de pe gurile de ventilație, scaune și de pe cheia autovehiculului.

Modelul special „Edition 1” dispune de scaune din piele perforată, prin care poate fi observat un material albastru, specific Mercedes-EQ. Instrumentarul de bord, cu ecranele specifice, dispune de aceeași schemă de culori, cu accente albastre și rosé gold.

Poziția scaunelor este înaltă, dreaptă, specifică unui SUV – intrarea și iesirea din autovehicul fiind așadar confortabile, fiind totodată perfectă din punct de vedere al vizibilității panoramice. Valoarea utilității a fost unul din aspectele principale luate în considerare în etapa de dezvoltare.

Coeficient aerodinamic de 0.28

EQA este primul model Mercedes-EQ a cărui dezvoltare aerodinamică a fost realizată în totalitate digital. Măsurătorile rezultate în urma tunelului aerodinamic au generat un coeficient de rezistență de 0.28, confirmând așasadar calitatea înaltă a simulărilor numerice. Partea frontală măsoară 2,47m.

Printre cele mai importate măsuri aerodinamice adoptate se numără sistemul de aer condiționat complet etanș din secțiunea superioară, scuturile față-spate eficiente din punct de vedere aerodinamic, caroseria uniformă, capsulată, jante optimizate Aero, și spoilere față spate adaptate special. Pompa standard de căldură face parte dintr-un sistem complex de control termic.

Cu numeroase detalii inovatoare, precum recircularea căldurii reziduale din sistemul de propulsie electric, sistemul este configurat pentru eficiență excepțională și autonomie maximă. De asemenea, este posibilă setarea anticipată a climei din interiorul EQA-ului, cu ajutorul MBUX sau al aplicației Mercedes me.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te