vineri 12 decembrie
EUR 5.0904 USD 4.3406
Abonează-te
Newsweek România

Atenție, șoferi! Ce nu trebuie să cărați în portbagaj dacă aveți mașină electrică sau hybrid? Dauna, „fatală”

Data publicării: 12.12.2025 • 13:15
Portbagaj Lucid Air - Foto: autoblog.com (Imagine cu rol ilustrativ)
Portbagaj Lucid Air - Foto: autoblog.com (Imagine cu rol ilustrativ)

Mașinile electrice și hybrid au montate sub podeaua portbagajului o parte importantă a sistemului electric de alimentare. Iar pățania unui proprietar de Lucid Air, facturată cu 13.000 €, arată că anumite lucruri nu trebuie cărate în portbagajul electrificatelor.

Un lucru uzual și banal poate fi, se pare, o greșeală „fatală” în cazul unui mașini electrificate. 

Proprietarul unei mașini electrice Licid Air a cumpărat un bidon cu apă pentru dozatorul de acasă și l-a pus în portbagaj pentru a-l căra.

Pe drum, însă, după ce a dat într-o groapă cu mașina, bidonul s-a răsturnat și i-a sărit dopul, iar cei 19 litri de apă au curs în portbagaj, relatează Bild

Citește și: Raport EY: Europenii și americanii nu au bani de mașini electrice. 50% din cumpărători vor benzină și diesel

Atenție, șoferi! Ce nu trebuie să cărați în portbagaj dacă aveți mașină electrică sau hybrid? Dauna, „fatală”

După câteva secunde, în bordul mașinii electrice Lucid Air s-au aprins toți martorii de avarie și automobilul s-a oprit. 

Apoi, șoferul a încercat să repornească mașina, iar Lucid Air-ul s-a trezit la viață, dar nu a mai putut fi scos din poziția „Parcare”. De asemenea, hayonul electric nu a mai funcționat, accesul în portbagaj fiind imposibil. 

Prin urmare, proprietarul Lucid Air-ului a chemat o platformă și a dus mașina electrică la service. 

Inițial, centrul de service a estimat o daună de aproximativ 1.000 de dolari.

Dar, câteva zile mai târziu a venit șocul. Costurile de reparației au ajuns la 15.000 de dolari, echivalentul a aproximativ 13.000 de euro.

Citește și: Raport TUV 2026: Cele mai bune și cele mai proaste mașini electrice de 2-3 ani. Tesla Model Y, șefă la defecte

Potrivit service-ului Lucid, mai multe unități de control ale mașinii electrice aflate sub podeaua portbgajului fuseseră distruse de apa scursă și umezeală.

Deși Lucid Air-ul era în garanție și avea și asigurare tip Casco, însă, proprietatul a trebuit să scoată banii din buzunar, însă. 

Lucid și asigurătorul au refuzat să acopere daunele deoarece acestea au fost auto-provocate. 

Oficialii Lucid au explicat că „a devenit o practică obișnuită în segmentul premium și, din ce în ce mai mult, în cazul vehiculelor electrice, amplasarea anumitor componente electrice în spatele vehiculului, adesea în portbagaj (...)

Această poziționare servește la protejarea sistemelor deosebit de sensibile și este, în multe cazuri, mai sigură decât amplasarea lor sub capotă sau în habitaclu.

Un caz similar care a implicat un șofer Hyundai arată că, din păcate, astfel de incidente nu sunt specifice niciunui producător și că există situații similare în întreaga industrie.”

Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră