Mercedes bagă abonament de putere și viteză, BMW pentru scaune încălzite. Urmează taxa pe frâne?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 25.11.2022 - 15:48
Gama Mercedes EQ / Foto: Mercedes
Beneficiile abonamentului anual „Acceleration Increase”, de 1.200 $, pentru fiecare model. / Foto: captură ecran
Mercedes bagă abonament de putere și viteză. / Foto: techgoing.com

Digitalizarea și conectivitatea schimbă business-ul auto. Din ce în ce mai mulți productori încearcă să transforme mașinile într-un fel de smartphone-uri pe roți cu acces în magazine virtuale și opțiuni contra cost, pe bază de abonament lunar sau anual.

Investește în acțiuni cu 0% comision!

Capitalul tău este expus riscurilor.
SHARE

Pentru producători este mai ușor și mai rentabil să doteze de la început toate modelele dintr-o gamă cu anumite opțiuni, trasee de cabluri, etc. și, apoi, să le activeze în funcție de nivelurile de echipare. S-a întâmplat și până acum, se întâmplă și în prezent.

Sunt multe mașini care dispun de „meniuri ascunse” prin accesarea cărora se pot activa diverse funcții, de exemplu, sau modele cu fire trase de pe banda de asamblare pentru pilot automat, de pildă, care nu au nevoie decât de un buton/manetă pentru a face sistemul funcțional.

Citește și: FOTO Femeia robot care îți îndeplinește toate dorințele. Are inteligență artificială și poate vorbi

De la „cheia Pandorei”, la opțiuni cu abonament pentru toată lumea

„Cutia Pandorei” a opțiunilor contra cost după achiziție se poate spune că a fost deschisă, cu ani buni în urmă, de supercar-ul Bugatti Veyron care pentru a atinge viteza maximă de peste 400 km/h avea nevoie de o cheie specială, care costa câteva zeci de mii de euro, un „mizilic” în comparație cu prețul său de achiziție.

Dar, totuși, e o distanță enormă între cumpărarea unei chei speciale, care îți permite să accelerezi peste 375 km/h la o mașină care, la mâna a doua, costă peste jumătate de milion de euro, și introducerea de taxe sau abonamente lunare/anuale pentru utilizarea farurilor inteligente, a scaunelor sau volanului încălzite, a pilotului automat inteligent sau pentru a accelera cu o secundă mai repede până la 100 km/h și 50-100 cai putere dați în plus de un update software.

Nu e glumă. Un constructor percepe un abonament lunar de 5 $ pentru pornirea/închiderea/deschiderea mașinii prin intermediul unei aplicații de smartphone (este vorba despre Lexus, Toyota și Subaru). Ce ar mai putea urma? Abonament pentru frâne mai puternice sau pentru a utiliza sistemul de climatizare și dezaburire?

Citește și: FOTO BMW aduce un omagiu erei motoarelor termice resuscitând „Batmobil”-ul 3.0 CSL. Preț: 750.000€

Pe măsură ce vehiculele devin din ce în ce mai conectate la internet, producătorii de mașini își propun să strângă miliarde și din alte servicii, pe lângă cele de vânzare, post-vânzare și service, punând clienții să plătească abonamente lunare sau anuale pentru a accesa anumite funcții.

Sigur, pentru producători, avantajul acestui nou model de business este clar. Nu numai că obțin un flux de venituri recurente ani de zile după o achiziție inițială, dar pot spera să mențină o relație pe termen mai lung cu clientul și să dezvolte loialitatea mărcii.

Stellantis, Ford și GM, de exemplu, urmăresc fiecare să genereze cel puțin 20 de miliarde de dolari în venituri anuale din serviciile software până în 2030, potrivit Bloomberg. 

Dar, când dai 60-80-100 de mii de euro pe o mașină sau chiar mai mult, să ți se ceară să plătești 5 $/lună pentru pornirea din telecomandă, 25 $/lună pentru utilizarea pilotului automat inteligent, 18 $/lună ori 176 $/an pentru încălzirea scaunelor și a volanului sau 1.200 $/an pentru 50-100 CP în plus și o accelerație 0-100 km/h mai rapidă cu o secundă, cam depășește imaginația. 

Citește și: Rusia a reînceput producția „legendarului” Moskvich după 20 de ani. Noul model, cu piese chinezești

Mercedes propune abonament de 1.200 $/an pentru mai multă putere în cazul modelelor electrice EQ

Mercedes a lansat serviciul „Acceleration Increase” pentru anumite modele din gama EQ. Abonamentul lunar crește puterea mașinii cu 20%-24%, în funcție de mașină, ceea ce, evident, se traduce prin performanțe superioare pe șosea.

Abonamentul anul „Acceleration Increase” este propus pentru Mercedes EQE 350 4Matic, Mercedes EQE SUV 350 4Matic, Mercedes EQS 450 4Matic și Mercedes EQE SUV 450 4Matic. Puterea modelelor EQE crește de la 288 cai putere la 348 cai putere, iar cea a modelelor EQS, de la 355 cai putere la 442 cai putere. Evident, crește și cuplul motor.

Beneficiile abonamentului anual „Acceleration Increase”, de 1.200 $, pentru fiecare model:

Scaune și volan încălzite și faruri inteligente cu abonament, la BMW

După ce în 2019 a renunțat ideea activării Apple CarPlay contra unei taxe de 80 $, BMW cochetează cu ideea furnizării de servicii și opțiuni pe bază de abonament și testează piața. În Coreea de Sud, de exemplu, mai multe dotări ale modelelor BMW, precum scaunele încălzite și volanul încălzit, sunt disponibile prin abonament.

Astfel, șoferii care își doresc scaune încălzite, trebuie să plătească 18 dolari pe lună sau 176 de dolari pe an. Există, de asemenea, și un abonament pe 3 ani care costă 283 de dolari, dar și o perioadă gratuită de probă de o lună. Activarea volanului încălzit costă 10 $/lună, 92 $/an sau 161 $/3 ani. Totul se întâmplă „Over-The-Air”.

Totuși, pentru cine vrea să nu plătească abonament și să folosească scaunele încălzite când și cum vrea pe întreaga perioadă de viață a mașinii, a rămas valabilă cumpărarea opțiunii. Costă 406 $.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2023 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te