Ford renunță să mai dezvolte un creier electronic și mașini 100% conectate pe model Tesla, deși proiectul a fost o prioritate pentru CEO-ul Jim Farley și Doug Field, principalul său adjunct care a fost înainte director la Apple și Tesla.
Scandal monstru! Mașinile noi și conectate comunică în permanență diverse date, inclusiv de localizare, cu „eco-sistemele” digitale ale fabricanților. Doi senatori din SUA acuză însă că mulți producători auto spun poliției unde se află șoferii dând date GPS fără mandat.
Milioane de mașini conectate nu vor mai funcționa din 2025 și 2028. Șoferii au dat banii degeaba pe sistemele de infotaintment și eCall, de apel de urgență în caz de accident. Tehnologia a evoluat, iar operatorii de comunicații vor renunța la cea veche.
Digitalizarea și conectivitatea schimbă business-ul auto. Din ce în ce mai mulți productori încearcă să transforme mașinile într-un fel de smartphone-uri pe roți cu acces în magazine virtuale și opțiuni contra cost, pe bază de abonament lunar sau anual.