Un român își vinde mașina electrică după un an: Autonomie scăzută iarna, extraurban mai bine nu

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 29.05.2023 - 14:34
Un român își vinde mașina electrică după un an și 20.000 km parcurși - Foto: olx.ro
Un român își vinde mașina electrică după un an și 20.000 km parcurși - Foto: captură ecran/olx.ro

Un român care a renunțat acum 15 luni la automobilul său cu motor termic și a optat pentru o mașină electrică vrea să scape de încărcarea la priză după numai 20.000 de kilometri parcurși. Și-a scos mașina electrică la vânzare și explică și ce l-a făcut să ia această decizie.

SHARE

Un român și-a luat mașină electrică acum un an și trei luni și vrea deja să o vândă. Spune că face cadou WallBox-ul, stația de încărcare pe care și-a montat-o acasă. 

Bineînțeles, motivația românului de a-și vinde mașina electrică după numai 15 luni trebuie privită și cu ceva rezerve, putând fi vorba și, pur și simplu, de o afacere.

Când a cumpărat-o în martie 2022, cel mai probabil a făcut-o prin intermediul programelor Rabla și Rabla Plus, beneficiind astfel de o reducere de peste 10.000 de euro. Iar acum el cere pe mașina cu 20.000 km la bord aproape cât este una nouă cu aceleași facilități de la stat.

Concret, el cere 24.300 de euro pe mașină, iar un Peugeot e-208 nou pornește în momentul de față de la 24.100 de euro, TVA inclusă, prin programele Rabla și Rabla Plus 2023. 

Citește și: FOTO Proprietarul unei mașini electrice Tesla de 140.000 $: chedere proaste, portbagajul troncăne

Un român își vinde mașina electrică după un an și 20.000 km parcurși: „România nu este pregătită pentru electrice”

„Am ajuns în 15 luni la 20.000 km, așa că m-am gândit să împărtășesc și eu experiența mea cu un full electric.
 
Conduc un Peugeot e208 GT baterie 50KW (45 utili). Mașina este o bijuterie pe roți, în oraș este o plăcere s-o conduci: de la parcat la demaraje când ai nevoie. Are tot felul de gimmick-uri care plusează la experiența de condus mașina.

Însă, din punctul meu de vedere, electrica este o mașină urbană de sezon cald. Iarna autonomia scade în regim de utilizare normală, cu tot cu pompa de căldură de pe mașină și cu accesul facil la încărcare (încarc și acasă și la birou din când în când).

Citește și: Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele

De la 320-330 km primăvara urban la 240-250 km iarna, uneori și spre 210 km când conduce nevastă-mea cea friguroasă (încălzirea în scaune pornită permanent, căldurică peste limita mea de confort în mașină).

Cât despre călătorii în afara orașului… mai bine nu. În primul rând aplicațiile de încărcare: majoritatea sunt o mizerie: ba nu-mi ia cardul de credit, ba nu pornește stația din app, ba îmi cere credit 150 lei…

În al doilea rând disponibilitatea stațiilor publice. Nu zic de autostrăzi unde sunt practic inexistente (fac drumuri des pe A2 și sunt forțat la o medie de 95-100 Km/h, mai nou 110 de când cu stația de la MOL Murfatlar.

În Constanța / Năvodari rețeaua de stații este jalnică și oamenii nu sunt educați să folosească Plugshare, deci nu poți face nicio planificare. Și bonus, m-am lovit de nenumărate ori (în orașe mici de obicei), să găsesc parcat câte un Passat TDi pe locul stației de încărcare. Drumurile în afara orașului iarna ies din discuție.

În concluzie: este super distractiv să conduci un full electric, dar în condiții exclusiv urbane și cu wallbox acasă. România nu este pregătită pentru electrice, cred că mai avem de așteptat mulți ani pentru o infrastructură decentă.

În concluzie 2: am pus mașina la vânzare, cu tot cu cablu Type2 de 11 KWh și wallbox de 11KWh. Accept și schimb în anumite condiții”, a postat proprietarul mașinii electrice scoase la vânzare după 15 luni și 20.000 km parcurși pe forumul Masini electrice.

Bineînțeles, reacțiile membrilor forumului n-au întârziat să apară:

- „Subscriu acestei opinii ca detinator de e-up! cu wallbox și panouri fotovoltaice.”

- „Mult succes la vanzare. Insa....faptul ca faci iarna chiar si 210 km maxim deja e foarte bine. Eu am pentru oras o Mazda MX-30 care face vara 200 km si iarna maxim 150...si dupa 2 ani si 50 mii km facuti 99% in oras si incarcata acasa fara panouri, inca ma felicit maxim.

Trebuie sa intelegem destinatia acestor masini inainte de a le cumpara, orasul, evitarea poluarii si reducerea costurilor navetei zilnice pt cei care sunt nevoiti sa foloseasca autoturism personal. In orice alte conditii vom gasi 1 milion de motive sa nu o cumparam...adica daca iti iei Spring sa pleci cu ea la Viena denota doar inconstienta si/sau lipsa de informare.

Discutiile sunt interminabile si e nevoie de obiectivitate...atat timp ca tu iei o masina de oras cu range de 200 de km si tu faci zilnic maxim 100 km si NU locuiesti la bloc esti in grafic si ti se potriveste manusa, plus ca o vei amortiza aproape complet masina in maxim 10 ani...”

- „Dezacord total. masina aia nu este o masina gândită pentru drumuri lungi, de ce generalizezi? cu un tesla poti face 2000km iarna fără probleme, și asta e doar un exemplu.
eu am un ioniq cu baterie de 28kwh, vara fac 260km cu el, iarna 220km. Mai mult decât suficient pentru mers la schi pe valea Prahovei cu căldură pornita”.

- „Cred ca e doar o treaba de adaptare. Eu am autonomie 260 de km și săptămâna viitoare mă duc in Grecia cu ea. As zice ca infrastructura e mult mai bine pusă la punct decât civilizația oamenilor. Pățit și eu cu cotoarbe parcate pe locul de încărcare sau mașini lăsate peste noapte la CCS.”

Urmărește-ne pe Google News

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te