Cu prototipul pentru proiectul Car Zero în construcție, primul motor pentru noua serie Bentley Blower Continuation a fost recreat de Bentley Mulliner cu sprijinul unei echipe de experți. În timp ce motorul era construit, o echipă de ingineri a început să lucreze la pregătirea unuia dintre cele patru bancuri de testare de la sediul central Bentley, din Crewe. Instalația de testare a motoarelor se află la Bentley încă de la construcția fabricii, din 1938, iar bancurile respective au fost inițial folosite pentru a rula și a testa motoarele de avion Merlin V12, produse de fabrică pentru avioanele de vânătoare Spitfire și Hurricane, din cel de-al doilea Război Mondial.
Pregătirea bancului de testare a presupus realizarea unei replici a șasiului frontal al mașinii, pentru a susține motorul, care va fi apoi montat pe un dinamometru computerizat. O nouă versiune de software pentru măsurarea și controlul motorului a fost scrisă și testată, permițând inginerilor Bentley să monitorizeze și să ruleze motorul la parametri preciși.
Întrucât propulsorul Blower este considerabil diferit în ceea ce privește dimensiunea și forma față de motoarele moderne, de serie, ale Bentley, o serie de componente originale de testare pentru motoarele Merlin - încă depozitate la Bentley - au fost utilizate pentru adaptarea bancului de testare astfel încât să se potrivească acestor motoare speciale.
Cu motorul complet instalat, prima pornire a avut loc la sfârșitul lunii august, iar primul motor parcurge acum programul de rulare pre-definit, înainte de un test de putere complet. Motoarele vor fi testate pe un ciclu de 20 de ore, crescând treptat atât turația, cât și condițiile de încărcare de la ralanti până la 3.500 rpm. Odată ce fiecare motor este complet pornit, va fi măsurată o curbă de putere în sarcină completă.
Odată finalizat acest test, următorul pas pentru motorul Car Zero va fi testarea durabilității în lumea reală. După finalizarea construcției mașinii, va începe un program de teste pe circuit - cu rulaj în sesiuni de durată și viteză crescătoare, verificând funcționalitatea și robustețea în condiții din ce în ce mai grele. Programul de testare este conceput pentru a atinge echivalentul a 35.000 de kilometri de condus în lumea reală prin 8.000 de kilometri de condus pe cicuit și simulează desfășurarea unor raliuri celebre, cum ar fi Beijing-Paris și Mille Miglia.
Noile motoare Blower sunt reproduceri exacte ale motoarelor care au alimentat cele patru Team Blowers ale lui Tim Birkin, care au rulat la sfârșitul anilor 1920 - inclusiv prin faptul că utilizează magneziu pentru chiulasă.
Inițial, motorul Blower a fost lansat ca un motor aspirat, de 4½ litri, fiind proiectat chiar de W.O. Bentley. La fel ca modelul Bentley de 3 litri, de dinaintea sa, modelul de 4½ litri aducea cele mai noi tehnologii din acea vreme - un singur arbore cu came superior, aprindere cu două bujii, patru supape pe cilindru și, bineînțeles, pistoanele de aluminiu, acum legendare, ale Bentley. Versiunea de curse a motorului WO de 4½ litri dezvolta aproximativ 130 de cai putere, dar ”Bentley Boy” Sir Tim Birkin a vrut mai mult.
W.O. Bentley s-a concentrat întotdeauna pe fiabilitate și rafinament, astfel încât soluția sa pentru mai multă putere a fost întotdeauna creșterea capacității motorului. Însă, Birkin avea un plan diferit - voia să supraalimenteze modelul de 4½ litri, o idee despre care W.O. considera că „i-ar fi corupt” designul.
Cu fonduri de la bogatul său finanțator Dorothy Paget și cu abilitățile tehnice ale lui Clive Gallop, Birkin a comandat specialistului în supraalimentare Amherst Villiers să creeze un supraalimentator pentru motorul de 4½ litri. Supraalimentatorul de tip Roots - cunoscut colocvial ca suflantă (Blower) - a fost montat în fața motorului și a radiatorului cu acționare direct de pe arborele cotit. Modificările interne ale motorului au inclus un arbore cotit nou, mai puternic, biele întărite și un sistem de ulei modificat.
În lumea mașinilor de curse, noul motor supraalimentat de 4½ litri al Birkin era foarte puternic pentru sfârșitul anilor 1920 – dezvoltând aproximativ 240 de cai putere. Prin urmare, mașinile „Blower Bentley” au fost extrem de rapide - dar așa cum a prezis W.O. și oarecum fragile.
Modelele Blower și-au jucat rolul în istoria Bentley, inclusiv ajutând la obținerea victoriei la Le Mans a unui Bentley Speed Six, în 1930. Dar, în cele 12 curse disputate, nu au obținut nici o victorie.