FOTO Primul SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste. Când începe producția

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.11.2024 - 16:08
Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste - Foto: Facebook/Adrian Dragan
Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste - Foto: Facebook/Adrian Dragan
Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste - Foto: Facebook/Adrian Dragan
Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste - Foto: Facebook/Adrian Dragan
Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste - Foto: Facebook/Adrian Dragan
Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste - Foto: Facebook/Adrian Dragan

Primul mini-SUV electric fabricat în România, la Craiova, a fost surprins în teste. Producția modelului este programtă să înceapă până la sfârșitul anului.

SHARE

SUV-ul de clasă „B” Ford Puma este fabricat exclusiv în fabrica Ford de la Craiova încă de la apariția modelului pe piață în 2019 și versiunea 100% electrică a noului model, disponibil pe piață din primăvara lui 2024, nu va face excepție. 

Primul SUV electric fabricat în România, la Craiova, surprins în teste

Conform tuturor imaginilor spion și informațiilor apărute pe surse până în prezent, primul mini-SUV electric fabricat în România, Ford Puma Gen-E, împarte platforma și design-ul cu facelift-ul cu motoare termice electrificate prezentat la începutul anului.

În mare, doar grila radiatorului lipsește pe Puma Gen-E, ceea ce a dus la redesenarea completă a parașocului față. 

Citește și: FOTO Prima mașină electrică fabricată în România intră în producție. Prețurile încep de la 31.000 €

Prin urmare, practic, Puma electric rămâne același crossover sofisticat de segment „B”, cu spațiu pentru cinci persoane și bagajele lor, care face călătoriile plăcute și mai relaxante cu un interior complet nou, afișaje digitale mari, conectivitate de ultimă oră și tehnologii avansate de conducere și asistență.

Totuși, va fi interesant de văzut dacă Puma Gen-E va dispune de MegaBox-ul de 80 de litri de sub podeaua portbagajului, ca versiunile termice, care este suficient de mare pentru a permite stocarea unui mic cărucior de cumpărături dintr-un supermarket, de exemplu, având în vedere constrângerile induse de bateria de mare putere.

Tot informațiilor apărute pe surse, Ford Puma Gen-E va împărți sistemul de propulsie electric cu utilitara ușoară electrică Ford E-Tourneo Courier, a cărei producție deja a început în uzina Ford Otosan din Craiova. 

Citește și: VIDEO Ford Capri, „Mustang-ul de Europa”, înviat după 38 de ani în formă de SUV electric. Cât costă

Adică, Puma Gen-E va avea motor electric care dezvoltă 136 de cai putere și un cuplu de 290 Nm și baterie de 55 kWh. Cum cu acest sistem Ford E-Tourneo Courier oferă o autonomie de până la 288 km (WLTP), este de așteptat ca Puma Gen-E să ofere o autonomie cu destul mult peste 300 km.

Fabrică de baterii, inaugurată la Ford Craiova

Ford Otosan a inaugurat noua linie de asamblare a bateriilor destinată producției de vehicule electrice la Craiova pe 30 octombrie 2024, având în vedere că va începe în acest an producția a trei mașini electrice, Ford E-Transit Courier, Ford E-Tourneo Courier și Puma Gen-E, ca parte a investiției de 490 milioane de euro anunțate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova.

„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne și automatizate unități de producție auto din Europa și suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei.

Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esențial în strategia de electrificare a companiei la nivel european”, a declarat Fırat Elhüseyni, Președintele Ford Otosan România.

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te