sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Pentru șoferii „cunoscători”: Cum mergeau mașinile cu carburator, gen Dacia 1300, pe „perfuzie”

Data publicării: 23.09.2024 • 15:05 Data actualizării: 23.09.2024 • 16:08
Pentru șoferii „cunoscători”: Cum mergeau mașinile cu carburator, gen Dacia 1300, pe „perfuzie” - Foto: Facebook/Mașini românești
Pentru șoferii „cunoscători”: Cum mergeau mașinile cu carburator, gen Dacia 1300, pe „perfuzie” - Foto: Facebook/Mașini românești

Cum mergeau mașinile cu carburator, gen Dacia 1300, pe „perfuzie”? Doar șoferii trecuți de 40 de ani poate își mai aduc aminte de „trucul” pe care unii îl făceau când se strica pompa de benzină sau se înfunda conducta de alimentare.

Nu întotdeauna lucrurile au fost atât de simple ca astăzi pentru șoferi. Noile tehnologii nu mai permit „trucuri”. Acum, când ți se strică pompa de benzină sau motorină, mașina trebuie dusă cu platforma la service sau e nevoie ca un mecanic să vină s-o înlocuiască la fața locului.

Citește și: De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins? Pagube de sute €

Pentru șoferii „cunoscători”: Cum mergeau mașinile cu carburator, gen Dacia 1300, pe „perfuzie”

Cu ani în urmă, însă, în „epoca carburației”, când la Dacia 1300, Oltcit sau Lada 1200, de exemplu, te lăsa pompa de benzină în drum, șoferii „cunoscători” făceau un „truc”, periculos, e adevărat, și reușeau să-și continue drumul. Și problema tehncă nu era chiar rară.

Concret, cum la mașinile cu carburator sistemul de alimentare nu e sub presiune ca la injecție, când pompa de benzină mecanică ceda, „cunoscătorii” făceau rost de un furtun mai lung pe care îl conectau la carburator în locul conductei de benzină de la rezervor iar celălalt capăt îl băgau într-un recipient cu benzină, bidon, borcan sau chiar sticlă, poziționat mai sus decât nivelul carburatorului, pentru a-l alimenta gravitațional, prin cădere. Adică, exact în modul în care funcționează perfuzia pusă bolnavilor la spital de asistente.

Citește și: Ce mașină își poate cumpăra matematic românul cu salariul mediu? Doar veche! De câți ani?

Alimentarea mașinilor cu „perfuzie” era periculoasă, pentru că, de exemplu, furtunul nu era neapărat special pentru benzină și rezistent la temperatură, iar unii puneau bidonul, borcanul sau sticla de „perfuzie” undeva în compartimentul motor, unde se ating temperaturi de peste 100 grade Celsius.

Dar, „trucul” funcționa. Și, din neglijență sau lipsă de piese, unii chiar mergeau mii de kilometri pe „perfuzie”.

Trebuie menționat și faptul că au existat și mașini cu sistem de alimentare gravitațional, „pe perfuzie”, din fabrică, precum Trabantul. Avea rezervorul de benzină montat chiar deasupra motorului și nu dispunea de pompă de carburant.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră