Cum mergeau mașinile cu carburator, gen Dacia 1300, pe „perfuzie”? Doar șoferii trecuți de 40 de ani poate își mai aduc aminte de „trucul” pe care unii îl făceau când se strica pompa de benzină sau se înfunda conducta de alimentare.
Fostul mare internațional român Ilie Dumitrescu a dezvăluit recent, într-un podcast, cum a reușit să-și ia prima mașină, o Dacia 1300 Break, după ce a ajuns în a doua finală de Cupa Campionilor cu Steaua. L-a ajutat Valentin Ceaușescu s-o facă „fiță”, cu trapă și casetofon.
Dacia 1300, Dacia Papuc, IMS, Aro, Oltcit. Americanii nu au văzut niciodată astfel de mașini. În perioada 12-13 mai, în cadrul show-ului auto Carlisle Import & Performance Nationals din Pennsylvania a avut loc prima expoziție de mașini clasice românești din SUA.
Un model Dacia din anii 1970 nu a fost văzut și utilizat niciodată în România. Este vorba despre o Dacia 1300 „Break”, transformată în dric, care a fost folosită pentru a transporta sicrie „peste” Zidul Berlinului. Vesticilor nu le plăceau dubele Barkas cu motor în doi timpi.
Uzina Dacia de la Mioveni împlinește 55 de ani în 2023. Lucrările de construcție ale fabricii au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în mai 1968. Iar pe 11 mai 1968 a început asamblarea modelului Dacia 1100.