
VIDEO Cum arată cea mai veche Dacia 1300 din lume. Are seria „0002” și piese 100% franțuzești
Un român din Suceava deține cea mai veche Dacia 1300 din lume. Are seria de caroserie „0002”, piese 100% franțuzești și este recondiționată impecabil.
Un român din Suceava deține cea mai veche Dacia 1300 din lume. Are seria de caroserie „0002”, piese 100% franțuzești și este recondiționată impecabil.
Constructorul german Audi a inventat Allroad, break-ul cu tracțiune 4x4 și aptitudini în teren accidentat în 1999, lansând o adevărată modă. Dar nu mulți știu că inginerii români au meșterit Dacia Deceneu, un 1300/1310 break înălțat și 4x4, pe platformă de Aro 10, în 1981.
Internetul are o greutate reală, concretă, ce poate fi calculată. Nu e vorba de cea a serverelor și cablurilor, ci de cea a informației vehiculate pe web. Deși pare doar ceva virtual, transmiterea și stocarea datelor necesită energie. Energie care are o masă reală, o greutate.
Dacia nu a fost niciodată exportată în Statele Unite și, cu siguranță, majoritatea americanilor nu au văzut nici în poze modelele din anii 1970-1980. Prin urmare, 7 Dacii „1300” - un Papuc, un Break, una Sport și 4 Berline - au uimit New York-ul pe 1 Decembrie, de Ziua României.
Un model Dacia din anii 1970 nu a fost văzut și utilizat niciodată în România. Este vorba despre o Dacia 1300 „Break”, transformată în dric, care a fost folosită pentru a transporta sicrie „peste” Zidul Berlinului. Vesticilor nu le plăceau dubele Barkas cu motor în doi timpi.
Uzina Dacia de la Mioveni împlinește 55 de ani în 2023. Lucrările de construcție ale fabricii au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în mai 1968. Iar pe 11 mai 1968 a început asamblarea modelului Dacia 1100.