Constructorul german Audi a inventat Allroad, break-ul cu tracțiune 4x4 și aptitudini în teren accidentat în 1999, lansând o adevărată modă. Dar nu mulți știu că inginerii români au meșterit Dacia Deceneu, un 1300/1310 break înălțat și 4x4, pe platformă de Aro 10, în 1981.
Producția mașinii care a motorizat România, Dacia 1300, a început în 1969 și s-a încheiat în 2004, pe porțile uzinei de la Mioveni ieșind în total 1.959.730 de exemplare. Ultima versiune, cu mici îmbunătățiri, a fost poreclită „Zâmbetul lui Iliescu”, în urma unui protest.
Strălucitoare de parcă ar fi ieșit din fabrică de numai câteva zile, mașinile Dacia de pe vremea lui Ceaușescu își dau anual întâlnire alături de poveștile și proprietarii lor în cadrul „Întâlnirii Naționale Dacia Clasic”. Weekendul acesta s-a întâmplat la Deva.
Vin vești pentru românii care aveau bani la CEC pentru Dacie. Acum vor fi despăgubiți. Ce bani iau și în ce condiții?
Internetul are o greutate reală, concretă, ce poate fi calculată. Nu e vorba de cea a serverelor și cablurilor, ci de cea a informației vehiculate pe web. Deși pare doar ceva virtual, transmiterea și stocarea datelor necesită energie. Energie care are o masă reală, o greutate.