FOTO Începe și în România electrificarea transporturilor grele. Primul „TIR” electric, operațional

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.02.2023 - 14:13
Livrarea primului camion Volvo FH Electric a fost găzduită de Ambasada Suediei la București. / Foto: Volvo Trucks
Ansamblu Volvo FH 4x2T Electric / Foto: Volvo Trucks

Dacă în 2022, în România, a fost depășit, în premieră, pragul de 10.000 de mașini electrice noi înmatriculate, în 2023 începe și electrificarea transporturilor grele. A fost livrat și operaționalizat primul autotractor 100% electric de 40 de tone.

SHARE

Primul autotractor de 40 de tone care se încarcă la priză din România este un Volvo FH 4x2T Electric. Dispune de un pachet de 6 baterii, cu o capacitate totală de 540 kW (6 baterii de 90kW fiecare) și de 3 motoare electrice, care oferă o putere totală de 490 kW (666 cai putere). Cu semiremorca încărcată, și ea electrică, primul „TIR” 100 % electric din România are o autonomie oficială de până la 300 de kilometri cu un „plin”.

Volvo FH 4x2T Electric este echipat cu o cutie de viteze Volvo I-Shift, actualizată pentru camioanele electrice, cu o nouă strategie de schimbare a treptelor de viteză. Astfel, cutia de viteze funcționează în principal în treptele superioare, de la a 7-a în sus, și minimizează numărul de schimbări de viteză, pentru a oferi mai multă eficiență. 

Citește și: Mașina care merge 5.000 km cu 2 litri de apă a fost inventată de un român

Autotractorul electric trage o semiremorcă complet electrică, cu temperatură controlată (TKo), de ultimă generație, ceea ce face ca întregul ansamblul de transport să aibă „zero emisii”. Agregatul frigorific al semiremorcii este alimentat de un motor electric, care primește energie dintr-un sistem integrat de baterii. De asemenea, semiremorca este echipată cu o axă specială, echipată cu sistem de recuperare a energiei la frânare. 

„Acesta nu este doar primul camion electric Volvo pe care-l livrăm în România dar este și primul autotractor electric de 40 de tone prezent în țară. Orice pas în tranziția ecologică a transporturilor ne aduce mai aproape de o societate fără carbon. Iar Volvo Trucks, în calitatea sa de producător cu cea mai largă gamă de vehicule electrice în producția în serie este complet pregătit să sprijine industria în tranziția către un transport sustenabil”, a declarat Per Forsberg, managing director Volvo România.

Citește și: Dacia Spring, „cea mai eficientă electrică”, abia ajunge la Ploiești la -15 grade: 72 km autonomie

„Blue River este prima companie din România care dezvoltă un proiect de sustenabilitate menit să schimbe viitorul transportului de marfă din România. (...) Suntem siguri că proiectul nostru va oferi modelul pe care companiile și transportatorii îl vor adopta în următorii ani. Ne aflăm la începutul unei schimbări majore în modul de funcționare al domeniului și sperăm ca tot mai multe companii să înțeleagă faptul că trecerea la un transport sustenabil este necesară și inevitabilă. Prin achiziția primului cap tractor electric din România, Blue River își dorește să arate că transportul verde nu este doar o misiune improbabilă, ci o realitate de necontestat”, a declarat Alexandru Păun, directorul general companiei de transporturi care a decis operaționalizarea primului autotractor electric din România. 

Livrări urbane și regionale, pe o rază de 150/200 de kilometri

Ansamblul de transport Volvo FH Electric împreună cu o semiremorcă 100% electrică va fi folosit pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele Lidl România, unul dintre principalii retaileri din țară, pentru care operează Blue River, la magazinele Lidl din zona de est a țării. 

Modelul de operare pentru autotractorul Volvo FH Electric combină sustenabilitatea cu eficiența ridicată. Cheia este generarea unui kilometraj anual sporit, peste 100.000 km. Prin urmare, camionul va fi operat de mai mulți șoferi, 7 zile pe săptămână, și va profita de traficul redus, de dimineața devreme și noaptea târziu, pentru a crește numărul zilnic de livrări către magazine.

În privința autonomiei, camionul electric Volvo FH este capabil să asigure livrări pe o rază de 150/200 km, putând circula atât în București, dar și în orașele din jur, precum Constanța, Călărași, Slobozia, Giurgiu, Urziceni și Fetești.

Autotractorul Volvo FH Electric se încarcă în 90 de minute, până la 80%, la o stație de minimum 250 kWh

Pentru Volvo FH Electric sunt disponibile două opțiuni de încărcare, curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC).

Cu un încărcător DC, la o putere de încărcare maximă de 250 kWh, încărcarea bateriei se realizează foarte rapid – în 90 de minute se poate încărca până la 80% și în aproximativ două ore pentru 100%, ceea ce permite camionului să fie încărcat în timpul pauzei de prânz a șoferului pentru a adăuga o autonomie suplimentară.

În varianta AC, cu o putere de 43 kWh, o încărcare completă se poate efectua în 10 ore, opțiune ideală pentru încărcarea peste noapte.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te