România e „campioana” Europei la accidente rutiere mortale, iar multe dintre acestea se produc și din cauza defecțiunilor tehnice grave ale autovehiculelor pe care unii șoferi inconștienți și iresponsabili le conduc zi de zi, fără a se gândi măcar o clipă că pot genera o tragedie.
În cazul de față, un racord nou de frână nu costă mai mult de 50 de lei, plus manoperă.
Citește și: FOTO Cu ce mașini circulă unii români? Dubă cu frâna pe o roată anulată cu un șurub, prinsă la RAR
În România, circulă „moartea pe roți”. Cum arată racordurile de frână la o mașină oprită de RAR
Inspectorii RAR au rămas șocați de cum a putut să iasă în trafic un șofer din Caraș Severin, după ce un laborator mobil CTT și poliția au oprit pentru control un Daewoo Cielo de circa 30 de ani vechime.
„Atunci când colegii din trafic ne trimit astfel de fotografii înțelegem cu atât mai bine care este utilitatea controalelor care vizează starea tehnică a vehiculelor.
Un exemplu vine din Caraș-Severin, acolo unde o mașină oprită de polițiștii rutieri a fost verificată și de echipa CTT.
Colegii noștri au constatat fisuri ale furtunurilor de frână și pierderi de lichid, situație care poate fi un real pericol pentru siguranța traficului.
Autovehiculul va putea fi repus în circulație doar după remedierea defecțiunilor și reinspectarea lui într-o reprezentanță RAR”, a postat RAR pe pagina sa de Facebook.
Citește și: Ce mașini circulă prin București. Zeci de amenzi date pentru defecțiuni tehnice
Sfaturile specialiștilor RAR pentru ca șoferii să poată opri mașina în siguranță în orice situație:
- monitorizați constant starea componentelor sistemului de frânare și comportamentul autovehiculului la opririle de urgență;
- nu ignorați martorii din bord care indică posibile defecțiuni ale sistemului de frânare sau ale celui de direcție;
- țineți cont de intervalele de service aferente componentelor sistemului de frânare;
- evitați improvizațiile și atelierele improvizate atunci când se fac intervenții la sistemele de care depinde siguranța pe drumurile publice;
Citește și: Nouă regulă la RAR, pentru redobândirea talonului sau înlocuirea cărții de identitate a mașinii
- nu montați componente provenite din dezmembrări, oricât de tentant ar fi, atunci când reparați sistemele de frânare și direcție;
- o componentă nouă oferă mai multă siguranță decât garanția verbală că “discurile astea mai au carne”.
De asemenea, specialiștii Registrului Auto Român la recomandă șoferulor să nu se bazaze doar pe noroc sau pe intuiție și să nu aștepte următoarea inspecție tehnică periodică - ITP pentru a afla dacă sistemul de frânare este în stare optimă.