Mașinile electrice au devenit rapid populare, transformând industria auto și creând opțiuni de transport mai curate. Cu toate acestea, informațiile recente despre EV-ul chinezesc Neta Aya au declanșat îngrijorări puternice din partea utilizatorilor și fanilor EV.
Citește și: 24 de mașini electrice, testate iarna până le-a murit bateria. AUTONOMIA REALĂ, mai mica și cu 32%
Bateria unei mașini electrice „Made in China” s-a degradat cu 90% în 18 luni. Nu mai merge 40 km
Proprietarul unui vehicul a declarat că performanța bateriei unui model Neta Aya a scăzut cu 90% în decurs de 18 luni.
Doamna He din Huzhou, provincia Zhejiang, o adeptă timpurie a vehiculelor electrice, a întâmpinat probleme grave cu Neta Aya.
După 18 luni de utilizare, din mai 2023 până în prezent, performanța bateriei Neta Aya a doamnei He a scăzut cu 90%. Ea a cumpărat mașina cu 76 000 de yuani în China, echivalentul a 10.400 $.
Dacă inițial autonomia maximă oficială era de 401 kilometri, în timp distanța efectivă de deplasare a vehiculului a scăzut mai întâi la 60 km și, apoi, la circa 40 km, pe fondul temperaturilor de iarnă.
Proprietara și-a dus mașina electrică la service-ul dealerului, iar rezultatele testelor au confirmat necesitatea înlocuirii bateriei de înaltă tensiune, conform vehiclesuggest.com.
Citește și: VIDEO Încă o marcă chinezească de mașini electrice atacă Europa. Firefly costă 20.000 $ în China
Neta Aya este o mașină electrică de oraș ieftină, produsă de Hozon Auto și disponibilă la vânzare doar în China și alte câteva țări din zonă.
Are 4,07 metri lungime, un design de crossover urban și o baterie de 35 kWh sau 55 kWh, în funcție de versiune, pentru alimentarea motorului electric ce poate fi de 54 sau 94 cai putere.