Lada Granta Classic 2022 nu dispune de nici un fel de sistem occidental din secolul XXI. Nu are ABS, nu are ESP, nu are airbag-uri, nu are centuri de siguranță pretensionate, nu are nici măcar radio.
Motorul este unul arhaic, pe benzină, care, teoretic, respectă norma de poluare Euro 2, informează kolesa.ru. Cilindreea este de 1.6 litri și puterea de 90 CP (pare a fi bătrânul 1.6 Renault, care a fost și pe Logan 1.6 MPI, a cărui normă de poluarea a fost scăzută la Euro 2, cu o singură sondă Lambda, pentru a nu fi nevoie de electronică și elemente prea moderne). Deci, Lada Granta Classic 2022 este o mașină cel mult la nivelul anilor 1990.
Pe site-ul oficial al mărcii Lada, noua Lada Granta Classic 2022 este lăudată ca putând avea sistem de încălzire, protecții pentru uși în culoarea caroseriei, oglinzi electrice, nu și încălzite, și geamuri față electrice. Printre dotările contemporane se numără, totuși servo direcția electrică și sistemul Isofix pentru scaunele pentru copii.
„Modelul a fost dezvoltat cu obiectivul de a folosit la maximum resurse locale pentru a nu fi afectat de componentele importate”, scrie pe site-ul lada.ru.
”După o lungă perioadă de oprire, AvtoVAZ a reluat producția de automobile. Asigurarea locurilor de muncă ale angajaților uzinei este principala noastră prioritate. Și, de asemenea, trebuie să continuăm să producem cele mai populare și mai accesibile mașini de pe piața din Rusia, care nu depind de componente importate. Pentru acest lucru, compania colaborează cu autoritățile federale și regionale pentru a crește competențele furnizorilor locali”, a declarat Maksim Sokolov, președintele AvtoVAZ JSC.
Uzina AvtoVAZ din Togliatti în 2016