Constructorul auto rus de stat Lada (Avtovaz) se plânge, în premieră, că este în criză, din cauza politicii monetare a Băncii Centrale a Rusiei și a invadării pieței cu prețuri de dumping de către producătorii din China, și pregătește reducerea săptămânii de lucru la 4 zile.
Lada a găsit matrițele în fabrica Renault din Rusia, „părăsită” de francezi în 2022 după ce putin a invadat Ucraina, și reia producția Dacia Logan concepută acum 20 de ani. E vorba despre versiunea break, MCV, care se numește Lada Largus.
Industria auto din Rusia e la pământ, după plecarea constructorilor occidentali. Lada a vrut însă să surprindă și a prezentat la Forumul Economic Internațional de la Sankt Petersburg un nou model „Premium”, cu 90% piese rusești. Dar Lada Aura a refuzat să pornească la eveniment.
Penurie de componente la Avtovaz, producătorul auto rus care deţinea franciza de producţia a automobilelor Renault, până la începerea războiului Rusiei, în Ucraina. Producătorul rus anunţă că trimite salariaţii în vacanţe de vară, ca soluţie de criză.
Rușii au reluat producția Lada la uzina AvtoVAZ din Togliatti, după ce Renault a suspendat activitatea în 5 martie, iar la începutul lunii mai și-a cedat activele către statul rus pentru o rublă. Cel mai ieftin nou model Lada Granta Classic 2022 are dotări ca pe vremea URSS.