Piața auto din Marea Britanie a scăzut cu 89% în mai, de exemplu, cea din Spania cu 72,7%, cea din Franța cu 50,3%, cea din Germania cu 50%, iar cea din Italia cu 49,6%. În același timp, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în mai 2020, în România au fost înregistrate 7.155 de automobile noi, ceea ce se traduce printr-o scădere a pieței autohtone cu 45,01%, în cea de-a doua lună plină de lockdown.
Starea de urgență pentru limitarea extinderii pandemiei de COVID-19 a fost impusă în România la jumătatea lunii martie. Iar rezultatele au fost vizibile imediat în datele DRPCIV: - 32,19% în martie și - 50,28% în aprilie.
Prin urmare, dacă citim datele în cheia evoluției procentuale, în mai 2020 se poate spune că piața auto din România dă semne că a început să-și revină sănătos. Dar „normalitatea” de acum 4-5 luni nu va fi reatinsă prea curând.
Newsweek România a previzionat încă de la începutul crizei COVID-19 că, în 2020, piața auto globală ar putea înregistra un declin de circa 30%. Și, din păcate, datele raportate până acum confirmă ipoteza. În cifre absolute, de exemplu, în România, în primele cinci luni din 2020, au fost înmatriculate 39.455 de automobile noi, ceea ce înseamnă -31,43% față de intervalul ianuarie-mai 2019.
Top-ul mașinilor noi înmatriculate de români în mai 2020
Dacia continuă să conducă în preferințele românilor cu 2.139 de unități înmatriculate în mai 2020 (-34,91%, față de aceeași perioadă a anului trecut), și, în premieră, este singurul constructor cu înmatriculări cu patru cifre.
COVID-ul a răsturnat complet socotelile. Dacă în mai 2019 pe locul 2 se afla Volkswagen, cu 1.168 de unități înregistrate, acum se află Hyundai, cu 555 unități (+5,51%). Skoda și-a păstrat locul 3, cu 493 unități (-57,17%), iar Renault, locul 4, cu 491 unități (-52,74%). Pe locul 5 a urcat Toyota, cu 469 unități (-6,94%).
Piața second-hand a căzut și ea cu 30,45% în mai 2020, cu 26.616 mașini înmatriculate față de 38.268 unități în mai 2019.
Citește și...
ANALIZĂ Piața auto din România, la 4 luni. Între dezastrul termic și șampania electrificată
ANALIZĂ COVID-19, „aditivul” care a calat motoarele industriei auto la nivel mondial
ANALIZĂ Piața auto din România a căzut sub nivelul din 2013, cel mai slab an după criza din 2008