Ampere face mașinile electrice mai accesibile. Renault Twingo, sub 20.000 €. Mai ieftin ca Spring

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 15.11.2023 - 16:50
Ampere face mașinile electrice mai accesibile. Renault Twingo, sub 20.000 €. Mai ieftin ca Spring - Foto: Profimedia Images
Ampere democratizează mașinile electrice. Renault Legend, un model sub 20.000€, mai ieftin ca Spring - Foto: Renault

Ampere, noua companie creată în cadrul Renault Group, care se va ocupa de acum încolo de producerea și comercializarea mașinilor electrice Renault în Europa, și-a prezentat viziunea și planul. A început cu prezentarea noului Twingo EV, prima mașină electrică Renault sub 20.000€.

SHARE

Ampere, noua companie creată în cadrul Renault Group, și-a prezentat viziunea, ambițiile și obiectivele de dezvoltare în cadrul evenimentului Capital Market Day, desfășurat miercuri, 15 noiembrie 2023.

Lansată la 1 noiembrie 2023, Ampere este forța motrice a transformării Renault Group, o companie autonomă care proiectează, produce și comercializează vehicule electrice pentru pasageri sub marca Renault în Europa. Aceasta își propune să propulseze brandul Renault și să îl poziționeze ca lider în noua eră a dezvoltării software și cu zero emisii.

Ambiția lui Ampere este să atingă o cotă de piață de două cifre, cu o marjă operațională de două cifre, care să se adreseze segmentelor principale de vehicule din Europa până în 2031.

Iar prima mișcare a făcut-o prin anunțarea a 5 noi modele de mașini electrice, inclusiv a noului Renault Twingo EV, la un preț sub 20.000 €. Va ajunge pe piață în 2024 și e mai ieftin decât modelul Dacia Spring actual. 

Citește și: Divorț răsunător în industria auto. Renault, Nissan și Mitsubishi s-au separat și se vor bate

“Ampere este un răspuns ambițios, holistic și structural al industriei europene la provocările venite din est și vest.

În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață.

Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa.

Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă.

Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă.

Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire”, a declarat Luca de Meo, Chief Executive Officer Renault Group.

Citește și: Volkswagen reduce producția de mașini electrice. Clienții nu se înghesuie să cumpere, sunt reticenți

“Cu mașini de înaltă performanță, prețuri competitive, un brand puternic și servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană.

Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive.

Datorită foii de parcurs clare de reducere a costurilor cu 40% pe parcursul unei singure generații, Ampere va putea să reducă treptat prețurile vehiculelor, îmbunătățind în același timp marjele. Într-adevăr, beneficiind de relansarea Renault Group în domeniul EV și software, Ampere oferă un profil financiar cu risc scăzut și rentabilitate ridicată, cu ambiția de a atinge pragul de rentabilitate în 2025 (atât în marjă operațională, cât și în free cash flow) și vizează o marjă de peste 10% începând cu 2030. Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producție și de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare.

Separarea recentă, finalizată cu succes în urmă cu două săptămâni, este o primă etapă semnificativă pentru noi și pregătim următoarea mișcare strategică: IPO este o oportunitate de a accelera în continuare dezvoltarea Ampere fără a recurge la resursele Renault Group și îi permite acestuia să accelereze pe foaia de parcurs pentru a-și recompensa acționari”, a spus și Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group, în cadrul Capital Market Day.

Citește și: UE: 45% din componentele unei mașini electrice să fie din Europa. Scumpiri de 4.000 € de mașină

Ampere vrea să democratizeze mașinile electrice cu modele pentru toate buzunarele

În calitate de lider în vehiculele de dimensiuni medii și compacte în Europa, Renault Group și, prin urmare, Ampere, este bine poziționat pentru a aborda segmentele B și C, care împreună se așteaptă să reprezinte 75% din piața europeană de vehicule electrice până în 2030. Se estimează că aceste segmente vor crește cu aproximativ 25% CAGR între 2023-2030.

Pentru a profita de această oportunitate, Ampere urmărește democratizarea EV în Europa, ajungând la paritatea prețului EV/ICE în segmentele B și C înaintea concurenței.

Ampere are, teoretic, deja un avantaj competitiv major cu cele două platforme dedicate EV, care sunt rentabile prin design și potrivite scopului:

·        Platforma AmpR Small pentru segmentul B (fosta CMF-B EV).

·        Platforma AmpR Medium pentru segmentul C (fosta CMF-EV). 

Pe lângă utilizarea acestor platforme, o altă sursă de reducere a costurilor pentru Ampere o va reprezenta modalitatea sa unică de abordare a producției de vehicule electrice. 

Până în 2027/2028, costurile de producție pentru a doua generație de vehicule electrice de 
segment C vor fi reduse cu 40 %, după cum urmează:

-         Motor Electric  (baterie și motor):

-         Reducerea cu 50% a costului bateriei pentru vehiculele din aceeași gamă.

-         Reducerea cu 25% a costului motorului per vehicul.

·         Vehicul (platformă și caroserie):

-         Reducerea cu 25% a costului platformei per vehicul.

-         Reducerea cu 15% a costului caroseriei per vehicul.

·        Excelență Operațională care va duce la reducerea cu 50% a costurilor de producție și a celor de aprovizionare.

Ca rezultat al planului său continuu de reducere a costurilor, un prim pas major a fost făcut odată cu atingerea, în cazul modelului Scenic E-Tech, a unui Cost Total de Deținere (Total Cost of Ownership - TCO) la acelaşi nivel cu cel al vehiculelor hibride. 

Este de așteptat ca acest Cost Total de Deținere să ajungă la acelaşi nivel cu cel al modelelor cu combustie internă (ICE) la orizontul anilor 2027/2028, odată cu lansarea celei de-a doua generații a gamei actuale (succesorii modelelor Megane-E-Tech și Scenic E-Tech) în condițiile păstrării aceluiași nivel de profitabilitate.

Acum, Ampere a prezentat noul Renault Twingo EV, care la un preț sub 20.000 euro este mai ieftin decât Dacia Spring și devine cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană.

În segmentul B, Ampere va lansa modelele Renault 5 în 2024 și Renault 4 în 2025 (cu un preţ de pornire pentru Renault 5 de circa 25.000 Euro).

Ampere a lansat noul Renault Twingo EV, prima mașină electrică sub 20.000 € a francezilor. E mai ieftin decât Dacia Spring

Ampere va  beneficia de o gamă de modele competitive în segmentele A, B și C, care va cuprinde pentru început cinci vehicule:

- Renault Megane E-Tech, lansat la jumătatea anului 2022, la un preţ de intrare de 38.000 Euro, este vehiculul care a repoziționat marca pe piața vehiculelor electrice și care a dus la cucerirea de noi clienți (rată de cucerire a noi clienți de la mărcile concurente de peste 50% în Europa). Megane E-Tech are o cotă de 2,2% pe piața europeană a vehiculelor electrice și ocupă primul loc în segmentul C-EV în Franța. Modelul beneficiază de un sistem de conectivitate și infotainment foarte performant: OpenR Link. 

- Renault Scenic E-Tech, care va fi disponibil pe piață la începutul anului viitor la un preţ de intrare în gamă de circa 40.000 Euro, reprezintă viitorul modelelor de familie din Europa, având un conținut al materialelor reciclabile de până la 95%, oferind o autonomie best-in-class de peste 625 km WLTP și un TCO deja la nivelul modelelor hibride. 

- Renault 5, care va fi prezentat în primul trimestru al anului 2024, reeditează un model emblematic al mărcii. Renault 5 va oferi o autonomie de până la 400 km pentru un preţ de intrare în gamă de circa 25.000 Euro, concurând cu modele hibride de segment B. Modelul va fi echipat cu „Reno avatar”, un copilot virtual dotat cu inteligență artificială, care va învăța în fiecare zi de la utilizatorul său pentru a anticipa și răspunde mai bine nevoilor sale. 

- Renault 4, a cărui lansare este prevăzută în 2025, va reinterpreta ideea de mașină polivalentă în era electrică. Va fi un model extrem de versatil, care va beneficia de ingredientele deja utilizate în cazul modelului Renault 5, cum ar fi platforma AmpR Small și sistemul de infotainment.

- Renault Teingo (Legend) - un vehicul electric urban ce dispune de o eficiență energetică „best-in-class”, cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO₂ pe parcursul ciclului de viață cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piața europeană în 2023, și un consum de materii prime redus, ca urmare a dimensiunilor sale compacte.

Fabricat în Europa, noul Renault Twingo EV va fi disponibil la un preţ de intrare în gamă sub 20.000 euro (înaintea de aplicarea subvențiilor). Mașina va ajunge pe piață în 2024. 

Această gamă va fi completată cu două modele suplimentare odată cu lansarea celei de-a doua generații de vehicule, ceea ce va reprezenta un total de șapte vehicule până în 2031.

De la un obiectiv de circa 300.000 vehicule electrice vândute în 2025, Ampere se așteaptă să vândă aproximativ 1 milion de mașini electrice în 2031, echivalentul unei cote de piață de circa 10%.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te