Alianța Renault - Nissan s-a cam terminat. Un e-mail primit recent de AFP atestă sfârșitul „mariajului” dintre cele două mărci.
"Alianța Renault-Nissan se încheie pe 6 noiembrie. Așadar, începând cu această dată, nu mai există nicio comunicare cu Nissan", se arată în mesajul primit de AFP, în timp ce un alt e-mail, provenit de la departamentul de formare al uneia dintre fabricile Renault, precizează clar că Renault, Nissan și Mitsubishi "vor acționa de acum înainte în mod independent și în calitate de concurenți" și că "nu se va mai face niciun schimb de informații, cu excepția cazurilor strict reglementate", informează automobile-magazine.fr.
Citește și: Coșmar, pentru samsari. Skoda generează un certificat digital în care se văd kilometrii mașinii
Renault, Nissan și Mitsubishi nu vor mai avea centru comun de achiziții. Fiecare marcă se descurcă
Decizia de separare a celor trei mărci face parte din planul de reorganizare a Alianței Renault-Nissan (căreia i s-a alăturat în 2016 și Mitsubishi) și marchează, de asemenea, sfârșitul centrului lor comun de achiziții.
"Nu ne vom ascunde, este un divorț care a fost finalizat, este un secret deschis", a explicat, pentru AFP, Fabien Gloaguen, delegat sindical FO la uzina Renault din Sandouville.
Citește și: Mașina electrică Tesla de 25.000 € va fi produsă în Germania, nu în China sau SUA. Cum va arăta
Sindicalistul s-a declarat, însă, îngrijorat de viitorul celor 1.400 de angajați care lucrează la centrul comun de achiziții sau la uzinele franceze ale Renault care produc mașini Nissan, precum cele de la Maubeuge, Batilly și Sandouville.
Contactat de AFP, Grupul Renault a precizat că niciun angajat al centralei de achiziții nu va fi disponibilizat, că "reorganizarea este în curs de desfășurare" și că vehiculele a căror construcție a fost încredințată Renault de Nissan vor continua să fie fabricate în uzinele mărcii franceze.
Alianța Renualt - Nissan - Mitsubishi, într-o nouă eră
“Abordăm de acum această nouă eră a Alianței cu o atitudine pragmatică și centrată pe managementul operațional. Proiectele noastre comune în Europa, în America latină și în India vor consolida parteneriatul, creând sute de milioane de euro ca valoare pentru fiecare partener și generând sinergii reciproc avantajoase în materie de inovație.
Suntem mândri să primim partenerii noștri, Nissan și Mitsubishi Motors, ca asociați în cadrul Ampere, filiala noastră dedicată vehiculelor electrice și sectorului software; interesul lor confirmă atractivitatea activelor noastre.
În fine, Renault Group va beneficia de o mai mare suplețe în politica sa de alocare a capitalurilor datorită posibilității de a monetiza acțiunile Nissan,” a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
“Pe baza acestui acord echitabil, Nissan va continua dezvoltarea competențelor sale pentru a deveni o companie mai agilă. Vom identifica noi oportunități de creștere care vor susține strategia noastră comercială, în special inițiativele în domeniul electrificării, creând totodată mai multă valoare pentru întreaga Alianță. Suntem convinși că reechilibrarea parteneriatului cu Renault Group deschide noi perspective,” a punctat Makoto Uchida, Președinte și CEO Nissan.