Volkswagen reduce producția de mașini electrice. Clienții nu se înghesuie să cumpere, sunt reticenți

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 27.06.2023 - 11:41
Volkswagen reduce producția de mașini electrice. Clienții nu se înghesuie să cumpere, sunt reticenți - Foto: VW

Electrificare, electrificare, dar mai încet. Piața de mașini electrice crește spectaculos, dar, se pare, nu în ritmul dorit de constructori. Volkswagen, de exemplu, a anunțat că reduce producția vehiculelor sale electrice din cauza "reticenței puternice a clienților".

SHARE

Volkswagen a introdus măsuri de reducere temporară a producției de mașini electrice la una dintre principalele sale uzine din Germania.

Potrivit constructorului auto german, un schimb de lucru de la uzina Volkswagen din Emden, Saxonia Inferioară, a fost anulat pentru următoarele două săptămâni, în perspectiva unei perioade prelungite de patru săptămâni de concediu de vară pentru lucrătorii de pe liniile de producție a vehiculelor electrice, în iulie și august, informează autocar.co.uk.

În același timp, producția de modele cu motoare cu combustie, inclusiv Volkswagen Passat, continuă neschimbată la Emden.

Citește și: Renault, în dificultate pe piața mașinilor electrice din cauza Tesla. Luca de Meo pus șef la Ampere

Detaliile privind scurtarea turelor au fost furnizate de Manfred Wulff, șeful operațional al fabricii din Emden, ca răspuns la o anchetă a agenției germane de presă DPA și la un articol publicat de ziarul North West.

Printre modelele afectate se numără SUV-ul ID. 4 și noua berlină electrică ID. 7, model ce se vrea un fel de înlocuitor al celebrului Passat. 

VW dă afară și o parte din lucrătorii angajați pentru producția de mașini electrice. Cererea, mai mică cu până la 30%

Manfred Wulff a declarat și că 300 dintre cei 1.500 de lucrători temporari angajați în prezent la uzina Volkswagen din Emden nu vor avea contractele reînnoite în august 2023.

Angajații au fost informați pe 26 iunie despre reducerea producției de vehicule electrice.

Wulff a indicat faptul că cererea de vehicule electrice este cu până la 30% sub cifrele de producție planificate inițial.

Citește și: Ford a deschis prima uzină de mașini electrice în Europa. De fapt, a transformat o fabrică din 1930

"Ne confruntăm cu o reticență puternică a clienților în sectorul vehiculelor electrice", a declarat Manfred Wulff pentru ziarul North West.

Totodată, el a precizat că producția berlinei ID. 7, care inițial fusese planificată să înceapă în iulie, a fost amânată pentru "sfârșitul acestui an".

Într-un interviu acordat ziarului North West, ministrul afacerilor economice al landului Saxonia Inferioară, Olaf Lies, a calificat măsurile introduse de Volkswagen la Emden drept "de înțeles".

"Numărul de înmatriculări de vehicule electrice continuă să fie ridicat, dar ceea ce ne îngrijorează este scăderea actuală a cererii - nu doar la Volkswagen, ci la toți producătorii", a spus Lies.

Volkswagen a investit aproximativ 1 miliard de euro în fabrica sa din Emden pentru producția de vehicule electrice. Iar producția modelului Passat, cu motor cu combustie internă, ar trebui să fie oprită după 46 de ani.

Urmărește-ne pe Google News

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te