100% ELECTRIC Totul despre Dacia Spring: 44 CP, până la 295 km autonomie, versiune Cargo

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 15.10.2020 - 21:21
Dacia Spring
Dacia Spring

Conceptul Spring, prezentat virtual în primăvară, la Salonul Auto Virtual de la Geneva 2020, a prins viață. Dacia Spring, prima Dacie 100% electrică, a fost lansată astăzi, la Paris, în cadrul Renault eWays, un eveniment dedicat mobilității electrice de astăzi și de mâine.

SHARE

Așa cum a titrat Newsweek România încă de anul trecut, Dacia Spring este versiunea adusă la standarde europene a modelului Renault City K-ZE, lansat la Salonul Auto de la Shanghai 2019 și destinat exclusiv pieței din China.

Dacă în China City K-ZE pornește de la 7.200 €, Renault nu a publicat încă prețurile pentru Dacia Spring, dar la evenimentul de la Paris a fost subliniat faptul că va fi cel mai ieftin automobil electric de pe piață, cu un spațiu interior record pentru segmentul său, o motorizare electrică simplă și fiabilă și o autonomie rezonabilă. Comenzile pentru Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Iar oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg iar costul bateriei va fi inclus în prețul de achiziție.

”Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienților. Suntem cunoscuți în industria auto pentru revoluțiile pe care le-am creat, începând cu Logan și continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluție a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei piețe diferite: cea a mașinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroși operatori în toată Europa și în fine cea a transportului utilitar pe distanțe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor”, a declarat, în cadrul evenimentului Renault eWays, Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Groupe Renault.

În acest context, îmi permit o speculație. Cum Renault Twingo ZE cu motor de 82 de cai putere, cel mai ieftin model electric al francezilor, are un preț de pornire de circa 20.000 € în Franța, iar Skoda Citigo-e iV cu motor de 83 de cai putere pleacă în România de la 19.990 €, TVA inclusă, Dacia Spring, care are 44 de cai putere, va pleca de la circa 15.000-16.000 €, TVA inclusă.

Atenție, fără tichetul Rabla Plus de 45.000 de lei (cca. 9.300 €), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare. Deci, Dacia Spring ar putea porni de la 7.500-8.000 €!


Dacia Spring, punct cu punct:

  • Dacia Spring este un model de clasă ”mini”. Are 3,73 m lungime (cu 35 de centimetri mai puțin decât Sandero), 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 metri înălțime. Volumul portbagajului este de 300 de litri, fără a lua în calcul spațiul de sub podeaua portbagajului destinat roții de rezervă disponibile opțional. Garda la sol este de 15 centimetri.
  • Motor electric modest: 44 cai putere și un cuplu de 125 Nm.
  • Baterie Litiu-ion cu o capacitate de 26.8 kWh. Interesant, se încarcă și la stații AC de tip Wallbox, cu până la 6,6 kWh, și la stații rapide DC, dar cu maximum 30 kWh. Bateria este garantată 8 ani/120 000 km.
  • Autonomie 100% electrică de 225 km conform ciclului WLTP și de 295 km conform ciclului WLTP City. În trafic real mixt, probabil circa 180 km și vreo 250 km în oraș. Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO, de pe planșa de bord, care limitează puterea la 31 de cai putere, în loc de 44 de cai, și viteza maximă, la 100 km/h, în loc de 125 km/h.
  • Timpi de încărcare: mai puțin de o oră pentru o încărcare a bateriei până la 80% la o bornă DC 30 kW, mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW, mai puțin de 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW, circa 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză domestică standard de 2,3 kW.
  • Trei ”modele” Dacia Spring: pentru uz personal, ZITY - pentru servciile de car-sharing și Cargo - pentru micii întreprinzători sau curierat. 
  • Pachet de siguranță bogat: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și sistem frânare automată de urgență - funcționează la viteze cuprinse între 7 și 125 km/h.
  • Aplicație MY Dacia pentru smartphone. Permite afișarea în timp real a nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri, activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real. Atunci când Spring este conectat la priză, aplicația permite afișarea informațiilor cu privire la nivelul de încărcare și activarea sau oprirea, la nevoie, a acesteia.
  • Aer condiționat manual, nu există opțiune de climă automată.


  • Opțional, se poate alege echipamentul multimedia Media Nav, cu touch screen de 7 inch, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan. 
  • Jante standard din oțel, cu tehnologie Flexwheel: jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. 

Pe baza experienței dobândite de ZITY, serviciul de car sharing dezvoltat de Groupe Renault și de compania spaniolă Ferrovial la Madrid și Paris, Dacia a dezvoltat o versiune specifică a modelului Spring pentru piața serviciilor de car sharing. Aceasta este pre-echipată pentru a permite instalarea unui sistem de geo-localizare sau pentru deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.

Disponibilă în culoarea albă și gri deschis, Spring ZITY va avea scaune din material TEP negru (imitație de piele rezistentă la uzură și la murdărie), aceeași culoare fiind utilizată pentru pragurile ușilor din față și pentru capota portbagajului, precum și pentru covorașele față și spate, mânerele de uși și carcasa oglinzilor retrovizoare. Versiunea va fi echipată cu roți Flexwheel de 14 inch. La interior, șoferul va dispune de toate informațiile oferite de compania de car sharing. În plus, va fi disponibil sistemul de navigație, precum și sistemele de asistență la staționare (camera de marșarier și senzori spate).

În ceea ce privește versiunea utilitară, Cargo, a Daciei Spring, aceasta este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Atât planșeul cât și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură. În părțile laterale ale portbagajului sunt prevăzute patru inele de ancorare. Un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni specifice este de 1.033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 kilograme.

Disponibilă exclusiv în culoarea albă, Spring Cargo dispune de un echipament de serie care include sistemul de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 inch.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te