FOTO România visează la 1.000 km de autostradă, Insulele Feroe inaugurează un giratoriu sub mare

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 07.12.2020 - 13:29
Foto: bbc.com
Foto: bbc.com

În timp ce România nu a ajuns încă la 1.000 de kilometri de autostradă, iar peste 30% din drumuri sunt pietruite și de pământ, Insulele Feroe inaugurează o rețea de drumuri subacvatice, inclusiv un giratoriu sub mare.

SHARE

Insulele Feroe au construit în trei ani o rețea de drumuri subacvatice, cu o lungime de aproximativ 11 kilometri, și un giratoriu sub mare, pentru a lega insula Streymoy de insula Eysturoy.

Infrastructura rutieră subacvatică va fi inaugurată pe 19 decembrie, scrie BBC, și va reduce, de exemplu, timpul de călătorie între capitala Torshavn și Runavik, de la o oră și un sfert la circa 16 minute.

Cel mai adânc punct al tunelului subacvatic este situat la o adâncime de 187 de metri sub nivelul mării, iar pentru siguranța traficului cea mai mare înclinare a șoselei subacvatice nu depășește 5 grade.

Giratoriul subacvatic va fi animat de lucrări de artă, structuri și jocuri de lumini, semnate de artistul local Trondur Patursson.

Pentru a parcurge drumul pe sub mare dintre insulele Streymoy și Eysturoy, șoferii vor achita o taxă de 75 de coroane daneze (aprox. 10 euro), dar, bineînțeles, vor exsita și abonamente mai avantajoase.

În același timp, în România anului 2020 există, potrivit INS, structura rețelei de drumuri publice este alcătuită din 44,2% drumuri modernizate (îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 24,7% drumuri cu îmbrăcăminți rutiere ușoare și, atenție, 31,1% drumuri pietruite și de pământ.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te