Șoferii români tineri nu vor mai putea conduce cu peste 90 de kilometri pe oră și nici noaptea, potrivit unei directive a UE care se va aplica și în România.
Bruxelles-ul lucrează la o nouă directivă privind permisele de conducere. Este prevăzută să se înființeze o bază de date pentru a "facilita" schimbul de informații în cadrul UE. Acest lucru înseamnă că, în curând, permisele de conducere vor putea fi retrase oriunde în UE, indiferent de țara în care este înmatriculată mașina.
Citește și: FOTO Un șofer de taxi a parcurs 7 milioane km, cu mașina sa, în 35 de ani. A schimbat un motor
În acest moment, nu toate statele au aceeași legislație legată de alccol. „Nivelul de alcool și de droguri va fi standardizat, la fel ca și amenzile și sistemul de puncte”, scrie publicația express.
O categorie de șoferi români nu va mai putea conduce cu peste 90 km/oră și nici noaptea
UE dorește să introducă limite de viteză în funcție de grupele de vârstă. Astfel, șoferii tineri nu vor avea voie să conducă decât cu o viteză maximă de 90 km/h, chiar și pe autostradă. Ar putea exista și o interdicție de a conduce pe timp de noapte pentru noii șoferi. După perioada de probă, toți șoferii începători vor trebui să susțină din nou examenul de conducere.
Citește și: Șofer de TIR, grav rănit după ce țigara electronică i-a explodat în mână. Cum a fost posibil
Aceste directive se vor aplica obligatoriu și în România când vor fi adoptate.
Se preconizează un nou permis de conducere pentru mașinile grele
De asemenea, UE intenționează să introducă un nou permis de conducere de categoria B+. Limita de greutate pentru permisul de conducere normal B va fi redusă drastic - de la 3.500 la 1.800 de kilograme.
Oricine dorește să conducă vehicule mai grele va avea nevoie în viitor de un permis de conducere B+ - și trebuie să aibă 21 de ani.
Dezbaterea s-a putea finaliza la primăvară.