FOTO Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 23.10.2024 - 09:24
Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni - Foto: ebihoreanul.ro
Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni - Foto: ebihoreanul.ro
Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni - Foto: ebihoreanul.ro
Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni - Foto: ebihoreanul.ro

În România, se fac lucrări de infrastructură de „calitate”. Dacă „Golden Gate”-ul de la Brăila a fost asfaltat de 4 ori într-un an, în zona Oradea se repară și se reasfaltează cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate doar de câteva luni.

SHARE

Deschis circulației în primăvară, drumul de legătură dintre Centura Oradea și Autostrada Transilvania are nevoie de reparații la ambele capete, atât spre oraș, cât și în Biharia.

Citește și: VIDEO Autostrada A7 Mândrești – Focșani Nord, de 152.000.000 €, la 65%. Trebuia să fie gata deja

Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni

Pe porțiunea dinspre Biharia a drumului de legătură dintre Centura Oradea și Autostrada Transilvania există o „zonă spartă”, iar către Oradea „se reface stratul de asfalt”, informează ebihoreanul.ro.

Inginerul Bogdan Feștilă, de la secția Autostrăzi a DRDP Cluj, care a preluat administrarea drumului din luna aprilie, a declarat că la ambele capete ale acestuia se intervine pentru reparații de către constructorul Strabag.

Potrivit reprezentantului DRDP Cluj, problema mai serioasă este pe porțiunea dinspre Oradea.

Citește și: Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania

„Acolo, pe o lungime de circa 300 de metri, au apărut infiltrații de apă în structura (n.r. – fundația) drumului. Este o chestiune neprevăzută.

Când constructorul s-a apucat de lucru, fiind o perioadă secetoasă, această problemă nu exista, a apărut în această toamnă.

Se intervine pentru a se înlătura infiltrațiile și, sperăm noi, reparațiile se vor încheia cel târziu la sfârșitul săptămânii viitoare, în funcție și de vreme, dacă va ploua sau nu”, a explicat reprezentantul DRDP Cluj.

Acesta a subliniat că firma Strabag, constructorul drumului, face reparațiile pe banii săi, lucrarea fiind în garanție 7 ani.

„Într-adevăr, intervenim la structura drumului, la capătul spre Oradea, între kilometrul 17+400 și km 17+700, unde trebuie să oprim infiltrațiile”, a declarat și managerul de proiect din partea Strabag, Marius Mitrofan.

Citește și: Unul din motivele pentru care se moare pe drumurile din România: Avem cea mai mică densitate din UE

În ce privește capătul dinspre Biharia, acesta a explicat că se intervine doar punctual, pentru a remedia probleme ale covorului asfaltic provocate de substanțe chimice scurse din camioanele care staționează pe drum atunci când Ungaria interzice circulația vehiculelor grele și acestea trebuie să aștepte pe șosea.

„Aici nu sunt probleme cu structura drumului, dar mixtura asfaltică a fost afectată pe porțiuni unde s-au scurs uleiuri și motorină de la camioanele care staționează când maghiarii închid vama”, a spus Mitrofan.

Drumul de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania, reparat a 2-a oară în 6 luni

Este a doua oară când se fac reparații pe drumul de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania după deschiderea circulației, la finele lunii martie, în urma unei vizite făcute de premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și președintele Senatului, Nicolae Ciucă.

În luna iulie, pe fondul temperaturilor care au depășit la suprafața acestuia și 60 de grade, în asfalt au apărut încrețituri, pe prima bandă, în mai multe locuri, dar în special în zona rampelor podului peste Crișul Repede, unde se frânează mai mult, motiv pentru care au și apărut denivelările în bitumul încins, astfel că Strabag a intervenit pentru a remedia problema.

Șoseaua de 19 kilometri care conectează Oradea de autostradă, din care 13 km sunt cu profil de drum expres și 6 km cu profil de drum național, cu câte două benzi pe sens și separatoare de sensuri, a fost construită de compania austriacă Strabag, contra sumei de 545,9 milioane lei (fără TVA), din fonduri europene.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te