Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania

DE Florin Budescu | Actualizat: 12.10.2024 - 18:55
Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania - Foto: PXHere/CC0
Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania - Foto: PXHere/CC0

Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania. Traseul A13 Brașov – Făgăraș are o lungime totală de 50 de kilometri și este localizat pe teritoriul judeţului Brașov.

SHARE

Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania. Traseul A13 Brașov – Făgăraș are o lungime totală de 50 de kilometri și este localizat pe teritoriul judeţului Brașov, potrivit memoriului de mediu.

Valoarea investiției în construirea acestei autostrăzi este estimată la 4,7 miliarde de lei. Autostrada A13 Brașov – Făgăraș traversează teritoriul administrativ al cinci unități administrativ teritoriale (UAT), respectiv: Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia si Mândra.

Puţin sub 1.000.000.000 € costă 50 de kilometri de autostradă. Uneşte două oraşe din Transilvania

Durata de execuţie a obiectivului propus este estimată la circa 30 de luni, potrivit documentului citat. Sursa menționată mai arată că, din vaiantele de traseu analizate, a fost selectată varianta doi, adica cea verde (foto).

Viteza de proiectare este de 120km/h, corespunzatoare unei regiuni de deal. Amenajarea nodului rutier dintre autostrada Brașov – Făgăraș, autostrada Sibiu – Făgăraș și legătura cu DN1 sunt cuprise în proiectul autostrăzii Sibiu – Făgăraș.

Pe traseul A13 Brașov – Făgăraș a fost proiectat nodul rutier Șercaia. Acesta este amplasat în zona km 36+600 a autostrăzii, respectiv zona km 215 pe DN 1.

Citeşte şi: VIDEO Bucata de „autostradă-muzeu” de pe Autostrada Bucureștiului, ZERO șanse de inaugurare în 2024

Zona nodului rutier este practic îngrădită în triunghiul format de DN1 si calea ferată. Bretelele sunt proiectate corespunzător unei viteze de proiectare de 60 km/h.

„Acest sector de autostradă împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraș si în combinație cu Autostrada Ploiești – Brașov va realiza un traseu standard de autostradă între București și Sibiu, și mai departe spre granița cu Ungaria, odată cu finalizarea proiectelor aflate in execuție, pentru A1”, se mai arată în documentul citat.

Citeşte şi: HARTĂ Trei noduri de autostradă, peste 35.000.000 €. Unde vor fi construite?

Potrivit autorilor documentului, noua autostradă va contribui la îmbunătățirea conectivității naționale și regionale pentru traficul de pe axa est – vest. Va reprezenta de asemenea un plus de valoare pentru transportul european deoarece va fi o legătură cheie de-a lungul coridorului care face legătura între granita de vest a României și Marea Neagră, conform Economica.net.

Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic necesar construirii Autostrăzii Brașov – Făgăraș a fost semnat în vara anului 2021 cu asocierea Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik pentru suma de 18,17 milioane de lei.

Amintim că pentru secțiunea de la Sibiu la Făgăraș a A13, CNAIR a semnat contracte de proiectare și execuție cu constructorul din Turcia Makyol.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te