Execuția lotului Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania a fost oficial deblocată, iar lucrările încep pe 24 iulie 2025. Dacă termenii contractuali vor fi respectați, șoferii vor putea merge pe autostradă de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027.
În România, se fac lucrări de infrastructură de „calitate”. Dacă „Golden Gate”-ul de la Brăila a fost asfaltat de 4 ori într-un an, în zona Oradea se repară și se reasfaltează cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate doar de câteva luni.
În România se poate spune că avem o „autostradă blestemată”. La 20 de ani de la prima lopată, nu e gata. Și mai durează câțiva ani.
Primul drum de viteză inaugurat în 2024 în România are 19 km, dar doar 13 km sunt drum expres veritabil, restul fiind profil DN 2x2 cu separator median. „Minune”, însă, e gata în termen. Iar România ajunge, astfel, la 1.088 km de „autostradă”.
Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează aproape deloc de 11 ani, de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. CNAIR caută însă firmă de pază care să aibă grijă de grinzile „părăsite” pe șantiere.