Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
CNIR a anunțat că, din 29 septembrie 2025, pornesc lucrările la ultimul ciot din sectiunea 3C a Autostrăzii Transilvania rămas neînceput. Primul contract pentru acest sector a fost semnat în 2020, dar a fost reziliat. Iar al doilea a fost semnat în martie 2024.
Primul drum de viteză inaugurat în 2024 în România are 19 km, dar doar 13 km sunt drum expres veritabil, restul fiind profil DN 2x2 cu separator median. „Minune”, însă, e gata în termen. Iar România ajunge, astfel, la 1.088 km de „autostradă”.
Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează aproape deloc de 11 ani, de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. CNAIR caută însă firmă de pază care să aibă grijă de grinzile „părăsite” pe șantiere.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia din A3 a fost semnat în iunie 2020 pentru 326,51 de milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro).
Premierii României şi Ungariei, Ludovic Orban şi Viktor Orbán, vor inaugura în septembrie mini-tronsonul autostrăzii Transilvania dintre Biharia şi Borş, de circa 5,3 kilometri, plus un punct nou de trecere a frontierei în Ungaria.