Podul Canakkale 1915, lung de 4,6 km şi cu o distanţă de 2 km între cei doi piloni, este primul care se întinde peste această strâmtoare de circa 60 de km care leagă Marea Egee de Marea Marmara.
Lucrarea, care a costat în total 2,5 miliarde de euro, se adaugă altor trei poduri din Istanbul care leagă cele două continente şi va permite conectarea Traciei de Est de Anatolia, ocolind Istanbulul.
Inaugurarea podului a fost făcută în ziua în care Turcia sărbătoreşte victoria navală a forţelor otomane la 18 martie 1915 asupra aliaţilor în Bătălia de la Dardanele (cunoscută şi ca Bătălia de la Gallipoli).
Luptele, care au durat până în ianuarie 1916, au dus la victoria Imperiului Otoman asupra trupelor britanice şi franceze.
Acest pod este "un mod de a păstra vie amintirea martirilor de la Canakkale", a declarat vineri preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan în discursul de inaugurare.
În afară de acest pod, preşedintele turc a supervizat de la venirea sa la putere - mai întâi ca premier între 2003 şi 2014 şi apoi ca preşedinte - construcţia la Istanbul a unui tunel pe sub Bosfor, a unui al treilea pod de legătură şi a unui aeroport gigant.
Erdogan a lansat de asemenea în iunie şantierul proiectului 'Canalul Istanbul', un canal gigantic de 45 de km paralel cu Strâmtoarea Bosfor, criticat de opoziţie şi de apărătorii mediului.
Cum îi ajută Podul Canakkale 1915 pe români
Kușadasi, Bodrum, Marmaris, etc... Până la inaugurarea Podului Canakkale 1915, românii care alegeau una dintre stațiunile turcești de top de la Marea Egee, pentru a ajunge cu mașina trebuiau să treacă cu bacul Strâmtoarea Dardanele.
De asemenea, Podului Canakkale 1915 scurtează drumul cu mașina către Antalya și optimizează transporturile de mărfuri din zonele Bursa și Izmir către Europa.