Vânătoarele de monștri
Regizorii filmului KPop Demon Hunters dezvăluie ce urmează pentru filmul de succes al Netflix.
KPop Demon Hunters, filmul de animație de mare succes al Netflix, a cucerit lumea încă de la lansarea sa din perioada verii. Fără semne de încetinire, creatorii săi sunt „entuziasmați să exploreze ce urmează“ pentru franciza în devenire, a declarat pentru Newsweek Chris Appelhans, unul dintre regizorii filmului.
Lansat în iunie, KPop Demon Hunters, produs de Sony Pictures Animation, a devenit cel mai vizionat film de animație al Netflix și cea mai populară producție a sa din toate timpurile. În plus, coloana sonoră originală a filmului a ocupat primele locuri în diverse topuri Billboard, Spotify și altele din întreaga lume.
Dacă asta nu era suficient, distribuția filmului include vedete precum Lee Byung-hun, starul din Squid Game, și Ahn Hyo-seop, cunoscut dintr-o serie de seriale coreene, printre care Business Proposal. Mai sunt și Ken Jeong din seria de filme The Hangover, precum și Daniel Dae Kim și Yunjin Kim, cunoscuți din serialul american Lost, din 2004.
Filmul, co-regizat împreună cu Maggie Kang, urmărește o trupă fictivă de fete K-pop numită HUNTR/X; cealaltă misiune a lor în viață, când nu vând bilete la concerte, este să vâneze și să alunge demonii care încearcă să ia sufletele oamenilor de pe Pământ.

ÎN PRIM-PLAN Appelhans (în centru) și Kang (în extrema dreaptă) sunt însoțiți de distribuția filmului KPop Demon Hunters la o proiecție specială în Los Angeles, în iunie
În curând, ele întâlnesc o nouă trupă rivală numită Saja Boys – demoni deghizați în trupă de băieți care vor să prindă sufletele oamenilor. Filmul prezintă lupta dintre cele două trupe pentru viețile fanilor lor, atât pe scenă, cât și în afara ei.
Oricât de nișată ar părea această intrigă, povestea sa are rădăcini în tradiția coreeană, unde mulți șamani, de obicei femei, efectuează diverse ritualuri pentru a alunga demonii dintr-o gospodărie sau dintr-o casă. Filmul captivant este plin de referințe la diverse aspecte ale culturii coreene, atât vechi, cât și noi, dar în centrul său se află, desigur, muzica.
În cadrul unui interviu acordat revistei Newsweek înaintea lansării speciale a filmului în cinematografele din SUA și din alte țări în luna august, Appelhans a declarat: „Mi-am dorit întotdeauna să fac un film centrat pe muzică, dar într-un format netradițional. Așadar, când Maggie mi-a povestit pentru prima dată despre ideea ei pentru film, mi s-a părut că se potrivește perfect“.

The Saja Boys sunt demoni deghizați
Appelhans a adăugat: „Amândoi credem cu tărie că muzica este o forță a binelui în lume, așa că dezvoltarea personajelor și a unei mitologii în care muzica ar putea fi o superputere reală a fost una dintre primele provocări de scenaristică pe care a trebuit să le rezolvăm“.
Fiind „absolut“ un fan de lungă durată al culturii și divertismentului coreean, Appelhans s-a inspirat din diverse opere, de la filme și seriale coreene. „Am văzut My Sassy Girlfriend în facultate și mi-a redefinit genul comediei romantice. Apoi am văzut The Host [de la regizorul Parasite, Bong Joon-ho], care mi-a redefinit ceea ce credeam că este posibil cu tonul“, a spus Appelhans.

Kevin Woo, care împrumută vocea sa pentru Mystery Saja, la o experiență Sing-Along KPop Demon Hunters la Paris Theater din New York City, pe 23 august
El a adăugat că „prima lui pasiune K-pop“ a fost cântărețul-compozitor/actorul Rain, în timp ce „prima lui pasiune K-drama“ a fost Boys Over Flowers, serialul din 2009 cu Lee Min-ho din Pachinko în rolul principal, „și de atunci nu s-a mai oprit“. Regizorul a spus: „Intrăm într-o perioadă în care generația mea de cineaști americani are influențe formative provenite din alte țări și culturi, și cred că asta este minunat. Filmul este un limbaj universal“.
Coloana sonoră originală electrizantă a filmului KPop Demon Hunter, care conține o serie de melodii puternice și antologice, a devenit, la rândul ei, un fenomen global. Atât de mult încât filmul a fost proiectat în cinematografele din Statele Unite, Marea Britanie, Canada, Australia și Noua Zeelandă în versiune karaoke pe 23 și 24 august.

Rumi este solista principală a grupului de fete K-pop HUNTR/X, cu vocea lui Arden Cho și cea a lui EJAE
Appelhans a declarat: „Am muncit foarte mult pentru a găsi «povestea» fiecărei melodii, dar am insistat și ca acestea să funcționeze întotdeauna ca piese pop independente. O melodie precum «Golden» este, în esență, melodia «I Want» pentru Rumi, Mira și Zoey [membrii HUNTR/X], dar poate fi și un imn pentru oricine încearcă să se regăsească pe sine și locul său în lume.
Este meritul întregii echipe muzicale și de scenariu că am reușit să atingem acest echilibru“.
Melodiile din film nu sunt doar un omagiu adus K-pop-ului, ci sunt și în topurile muzicale și sună ca și cum ar putea apărea cu ușurință pe orice album K-pop.
Depășind trupele din viața reală
Piesa „Golden“ a trupei HUNTR/X a ocupat de numeroase ori locul 1 în topurile Billboard Global 200 și Billboard Global Excl. U.S. De asemenea, piesa a intrat în istorie devenind prima a unei trupe formate exclusiv din femei care a ocupat primul loc în topul Billboard Streaming Songs, potrivit Netflix.
În iulie, trupa fictivă de fete a depășit și trupa reală de K-pop Blackpink în topul Spotify din SUA cu „Golden“, devenind cea mai bine clasată trupă feminină de K-pop. În aceeași lună, Saja Boys din film a detronat gigantul K-pop BTS ca cea mai bine clasată trupă masculină de K-pop în topul Spotify din SUA cu piesa „Your Idol“.

Vedetele Rei Ami, Arden Cho și May Hong luminează Empire State Building pe 22 august
Filmul prezintă secvențe de dans unice și fascinante, care au fost dezvoltate în colaborare cu coregrafi coreeni. Appelhans a spus că au lucrat cu mai mulți „coregrafi renumiți din Coreea“ și cu un „grup extraordinar numit KTigers“, care combină dansul cu taekwondo, arta marțială coreeană.
Appelhans a adăugat: „Le-am cerut animatorilor noștri să ducă mișcările și pozițiile dincolo de referințele video, să le distileze și să le exagereze într-un mod pe care numai animația îl poate face, iar ei au făcut o treabă uimitoare“.
Combinația dintre melodiile captivante și mișcările de dans orbitoare din film a fost deosebit de populară în rândul publicului tânăr, cum ar fi Generația Alpha, care „nu era deloc“ publicul țintă al filmului, a spus Appelhans. El și Kang „au făcut filmul pe care voiam să-l vedem, cu personaje, idei și influențe pe care nu le-am mai văzut într-un film de animație“, a adăugat el.
„Cu toate acestea, este interesant să vedem cât de mult din subtext înțelege publicul tânăr. Cred că îi subestimăm foarte mult“, a spus Appelhans.
Întrebat dacă au existat elemente creative sau idei de personaje care au fost eliminate din filmul final și pe care și-ar fi dorit ca publicul să le vadă, Appelhans a răspuns: „Personajele tale au întotdeauna mai multă profunzime și detalii decât poți include în film, dar, pentru acest capitol particular al poveștii lor, cred că suntem mulțumiți de ceea ce a ajuns pe ecran“.
Având în vedere succesul fără precedent al filmului, ar putea fi acesta începutul unei alte francize globale importante, alături de Squid Game?
Întrebat despre posibilitățile de franciză ale filmului și despre eventualele continuări, Appelhans a răspuns: „Cu siguranță, Maggie și cu mine suntem entuziasmați să explorăm ce urmează pentru KPop Demon Hunters și suntem încântați că filmul rezonează cu atât de mulți oameni la nivel global“.
KPop Demon Hunters este disponibil pentru streaming pe Netflix.
Soo Kim este reporter de lifestyle și tendințe la Newsweek și autoare a cărții How to Live Korean. Urmăriți-o pe Instagram @miss.soo.kim